سلامت نیوز: چشم‌های انسان، حرکات هماهنگی دارند که این حرکات هماهنگ به علت وجود شش عضله در اطراف کره هر چشم است.

دکتر مهدی مدرس‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص چشم، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اطراف هر کره چشم شش عضله وجود دارد که باعث حرکات هماهنگ چشم‌ها می‌شوند.

وی افزود: وقتی یکی از چشم‌ها به هر دلیل انحراف داشته باشد یعنی یک چشم به یک شیء نگاه کند و چشم دیگر به یک شی ء دیگر- باعث حالت گیجی می‌شود. در این صورت مغز فقط تصویر چشمی که شی ء مورد نظر مغز را دیده، پردازش می‌کند و تصویر چشم دیگر را در نظر نمی‌گیرد که باعث عارضهٔ تنبلی چشم می‌شود و در دراز مدت انحراف چشم را به دنبال دارد.

وی افزود: انحراف چشم در کودکان ممکن است به صورت مادرزادی وجود داشته باشد. همچنین ممکن است به خاطر ضعیف بودن چشم، عارضهٔ انحراف به وجود بیاید.

دکتر مدرس‌زاده گفت: انحراف چشم تا قبل از ده سالگی به سمت داخل بوده و بعد از ده سالگی به سمت خارج است که معمولا با دو بینی همراه نیست.

وی تصریح کرد: انحراف چشم در بزرگسالان معمولا به علت کم کاری عضلات چشم است که در بیماران دیابتی، دیده می‌شود. همچنین انحراف در بزرگسالان با دوبینی همراه است.

دکتر مدرس‌زاده در رابطه با درمان این عارضه گفت: پدر و مادر‌ها باید انحراف چشم کودکان خود را با مراجعه به پزشک متخصص تا قبل از ده سالگی درمان کنند.

وی افزود: اگر این عارضه به موقع تشخیص داده و درمان شود، در اکثر موارد درمان قطعی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha