یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 88236
سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از یکسان نبودن تعرفه های پزشکی گفت: در این راستا برای بودجه سال آینده کارگروهی در دولت تشکیل شده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با  پانا، با اشاره به مشکلات سلامت در سال جاری گفت: عمده ترین مشکلات در بخش بهداشت و درمان مربوط به بودجه است که سعی شده در بودجه سال آینده مشکلات این حوزه بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای بررسی مشکلات حوزه سلامت قرار است که در دولت کارگروهی به این منظور شکل بگیرد و در آن برای سال آینده مشکلات بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر بودجه نویسی سال 93 آغاز شده و لازم است که اقدامات کارشناسانه ای برای تعرفه های درمانی در سال آینده انجام شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از غیرواقعی بودن تعرفه‌ های پزشکی، گفت: یکی از مهم ترین چالش های حوزه بهداشت و درمان بحث تعرفه های پزشکی است که یکسان و واقعی نیست. درخواست جامعه پزشکان این است که تعرفه ‌های پزشکی به سمت واقعی شدن پیش رود تا بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف شود.

رستمیان با بیان اینکه واقعی شدن تعرفه های درمان ضرورت دارد، گفت: همچنین در کارگروهی که تشکیل شده است، به موضوع واقعی شدن تعرفه ‌های پزشکی نیز رسیدگی می شود. چنانچه تعرفه های درمان واقعی شود و بیمه ها بتوانند قیمت واقعی خدمات را پرداخت کنند، بیمارستان‌ ها نیز به سمت رقابت با بخش خصوصی می روند و خدمات بهتری در بخش بهداشت و درمان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در تعرفه های پزشکی رشد متناسبی نداشته ایم و قیمت تمام شده خدمات پزشکی با تعرفه های فعلی فاصله قابل توجهی دارد و لزوم اصلاح تعرفه ها بر کسی پوشیده نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تعرفه های پزشکی سال 93 پیشنهاد خاصی ندارد اما تأکید ما بر این است که ارقام تعیین شده باید کارشناسانه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha