سلامت نیوز: مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: رخت‌شوی‌خانه‌های بیمارستانی و شیرابه‌های بیمارستانی عامل انتقال هزاران باکتری است و نباید از سرکشی پرستاران بخش‌های عفونی به سایر بخش‌ها غافل شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین کیوان در کنگره استانداردهای تجهیزات بیمارستانی که در سالن همایش‌های رازی بر پا شد گفت: تمام عواملی که در عفونت‌های بیمارستانی دخیلند نیاز به مدیریت خاص برای کنترل دارند. که یکی از این بحث‌ها تشکیلات بیمارستانی است.

وی ادامه داد: هنوز معضل عفونت بیمارستانی در دنیا وجود دارد و اگر مدیران بیمارستان‌ها و سیاست‌مداران مبنای نمره‌دهی را ضریب اشکال تخت قرار دهند در زمینه کنترل عفونت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند.

کیوان گفت: اگر مصرف آنتی‌بیوتیک یا طول آنتی‌بیوتیک‌تراپی از 5 تا 7 روز تجاوز کند مقاومت آنتی‌بیوتیکی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: عفونت بیمارستانی از جمله عوارض سیستم بهداشت و درمان است که آموزش در کنترل آن نقش مؤثری دارد حتی نباید نسبت به نقش رخت‌شوی‌‌خانه‌های بیمارستانی بی‌تفاوت باشیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: پرستاری که با بیمار مستعد عفونت مقاوم مواجه است نباید در تمام بخش‌ها حضور داشته باشد چرا که میلیون‌ها باکتری در سطوح مختلف وجود دارد که سرکشی پرستار باعث انتقال آنها به سایر بخش‌ها می‌شود.

وی گفت: شیرابه‌های بیمارستانی عامل انتقال هزاران باکتری است که مدیریت صحیح از جمله تجویز آنتی‌بیوتیک و استراتژی مربوط به آن برای کنترل عفونت بیمارستانی باید مورد توجه قرار گیرد.

در این همایش همچنین دبیر علمی اعلام کرد که در دنیا سالانه 92 هزار نفر براثر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی فوت می‌کنند و حدود 45 میلیارد دلار هزینه مستقیم و غیرمستقیمی است که صرف آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha