سلامت نیوز: معاون شبکه بهداشت شهرستان نور گفت: 521 نفر در شهرستان نور به علت ابتلا به سرطان معده در سال گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا جلالی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان داشت: امنیت، میزان آگاهی و مشارکت سه محور اصلی سلامت مردم است.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور اظهار داشت: در این سه محور متولیان سلامت یعنی واحدهای بهداشتی و درمانی، دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مشارکت خود مردم اصل بوده و ضروری‌ترین امور است.

وی ابراز داشت: در بحث آموزش شبکه بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در سطح مدارس، بین مردم و ادارات اقدام به آموزش و آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی کرد.

جلالی افزود: برای سلامت مردم باید همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، زیرا سلامت محصول یک مسئولیت و هماهنگی است.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور هماهنگی و تعامل بین بخشی در حوزه سلامت را ضروری دانست.

وی با اشاره به کسب رتبه اول مشارکت مردمی در حوزه سلامت در بین شهرستان‌های استان ابراز داشت: در بحث داوطلبان سلامت، رابطان سلامت ادارات، مدارس و خانوارها را شناسایی و معرفی کردیم و برای نخستین‌بار شورای رابطان سلامت را راه‌اندازی کردیم.

این مسئول از افزایش امید به زندگی در مردم ایران خبر داد و افزود: در سال 56 متوسط عمر 52 سال، در سال 63 به 58 سال، در سال 89 به 72 و سال 91 به 75 سال رسید.

جلالی خاطرنشان کرد: این افزایش در عین حال که مطلوب است و میزان رعایت بهداشت و خدمات بهداشتی را نشان می‌دهد در عوض جمعیت به سمت سالمندی پیش می‌رود، به طوری که میزان سالمندی اکنون در آسیا 9 درصد است و تا 50 سال آینده به 20 درصد می‌رسد و همین شرایط برای کشور، استان و شهرستان ما نیز است.

معاون شبکه بهداشت درمان شهرستان نور با اشاره به فوت 521 نفر ناشی از سرطان در این شهرستان در سال 91 ابراز داشت: از این تعداد 513 نفر مرد و 210 نفر زن بودند که بیشترین عامل سرطان مربوط به سرطان معده بوده و سرطان ریه رتبه دوم علت مرگ و میرها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha