سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه بر تدوین پروتکل استفاده از تجهیزات بیمارستانی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دکتر«محمد حاجی آقاجانی» در حاشیه برگزاری سومین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران گفت: هر چند کاهش منابع و اعتبارات از جمله علل کمبود و فرسوده بودن تجهیزات پزشکی به ویژه در بیمارستان های دولتی است اما روش استفاده از تجهیزات بیمارستانی نیز مهم است که در این راستا باید پروتکل هایی تدوین شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به کمبود منابع مالی در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت : بیمارستان ها به وی‍ژه بیمارستان های دولتی از یکسو به علت فشار تحریم ها طی دو سال گذشته و از سوی دیگر به علت کمبود منابع و اعتبارات دچار آسیب شدند.

این مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه حل مشکل بیمارستان ها در گرو تامین منابع مالی است، اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبار لازم ، مشکلات این مراکز نیز کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در حاشیه کنگره تجهیزات پزشکی ، سرانه درمان در سال آینده را به لایحه بودجه سال 93 مربوط دانست.

معاون وزیر بهداشت به دوره های پودمانی آموزشی برای مدیران بیمارستان های دولتی هم اشاره کرد که قرار است 555 مدیر بیمارستان دولتی سراسر کشور در این طرح شرکت کنند.

** ملاک جدید تعرفه خدمات درمانی تعیین می شود


دکتر آقاجانی همچنین از تعیین ملاک جدید تعرفه خدمات درمانی در آینده نزدیک خبر داد که قرار است در قالب یک کارگروه در شورای عالی بیمه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته این شورا قرار شد هزینه تمام شده خدمات به عنوان ملاک تعرفه باشد، افزود : این تعرفه در سنوات گذشته بر اساس رشد سنوات معمول و متناسب با رشد بودجه تعیین می شد که علمی و حساب شده نبود.

معاون وزیر بهداشت گفت: قرار است روش قیمت تمام شده خدمات به عنوان ملاک برای تعیین تعرفه خدمات درمانی لحاظ شود و برای این منظور منتظر اعلام نتایج کارگروه ویژه در شورای عالی بیمه هستیم.

دکتر آقاجانی افزود: اگر قیمت واقعی تمام شده ملاک تعرفه خدمت قرار گیرند، کیفیت خدمات درمانی نیز ارتقا می یابد.

سومین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز - یکشنبه 17 آذر - در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران گشایش یافت و تا فردا - 18 آذر - ادامه خواهد داشت.

در این کنگره بیش از 20 مقاله به صورت پوستر ارایه شده است و در حاشیه آن نیز 5 کارگاه آموزشی از جمله کارگاه مدیریت ایمنی بیمار در بیمارستان های کشور نیز برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha