سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت از تغییر مبنای تعیین تعرفه‌ های درمانی خبر داد و گفت: روش قیمت تمام شده خدمات پزشکی ملاک تعرفه‌گذاری خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد حاجی آقاجانی در جمع خبرنگاران گفت: طی سالهای بعد از انقلاب رشد گسترده‌ای در تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای دولتی و غیردولتی اتفاق افتاده است اما نظام استانداردسازی مسئله‌ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و باید ملزم شود که در کنترل کیفیت ارزیابی کند و دقت آنها بررسی شود.

وی افزود: نظام استانداردسازی نیازمند توجه بیشتری است و لازم است در خرید تجهیزات و حتی تولید داخلی آن، استانداردها را مورد توجه ویژه قرار دهد.

معاون وزیر بهداشت در ارتباط با فرسوده بودن تجهیزات بیمارستانی نیز گفت: فرسوده بودن تجهیزات تابع شرایط مالی بیمارستانهاست و بیمارستانهای دانشگاهی به دلیل کمبود اعتبار در این زمینه دچار مشکل هستند. طی دو سال اخیر با توجه به تحریمهای ظالمانه، بیمارستانها از رهگذر این تحریمها در بخش تجهیزات پزشکی آسیب دیده‌اند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امکان تعمیر، جایگزین و نگهداری به موقع برای آنان وجود نداشت.

وی گفت: باید بیمارستانهای دانشگاهی در این زمینه از امکانات روز استفاده کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه افزود: روش استفاده از تجهیزات و حفظ و نگهداری آن مسئله مهمی است که باید این روش‌ها به صورت پروتکلی در اختیار کاربران قرار بگیرد به خصوص در بیمارستان‌های دولتی که به دلیل کثرت مراجعین بیشتر از تجهیزات استفاده می‌کنند و باید نحوه استفاده درست را یاد بگیرند.

وی در رابطه با تعرفه‌گذاری خدمات گفت: در جلسه هفته گذشته شورای عالی بیمه با همت وزارت بهداشت و هماهنگی این دو بخش مقرر شد روش قیمت تمام شده خدمات ملاک تعرفه‌گذاری قرار بگیرد تاکنون بر اساس رشد بودجه از 8 درصد به 16 درصد طی سالهای گذشته افزایش پیدا کرده ولی چون روش علمی و درستی نبوده هیچ وقت قیمت واقعی برای خدمات پزشکی تعیین نمی‌شده است. اما با این کار شورای عالی بیمه پذیرفت که رشد بودجه نباید ملاک تعرفه‌گذاری باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کارگروهی تعیین شده که تا پایان ماه جاری قیمت تمام شده خدمات پزشکی را تعیین می‌کند و در جلسات آینده شورای عالی بیمه که در دی ماه برگزار می‌شود قیمت واقعی مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: دوره‌های توانمندسازی مدیران بیمارستانها نیز برگزار می‌شود و در آن 555 بیمارستان دولتی شرکت می‌کنند که آموزش مدیران این بیمارستان‌ها می‌تواند به رشد کیفیت خدمات کمک کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی خدمات بیمارستانهای دولتی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، گفت: بیمه‌های تکمیلی منابع خود را به سمت بیمارستانهای غیردولتی سوق می‌دهند ولی باید برای رشد بیمارستانهای دولتی بیمه‌ها را مکلف کنیم که منابع خود را در بیمارستانهای دولتی هزینه کنند چرا که 80 درصد خدمات بررسی در بیمارستانهای دولتی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha