سلامت نیوز: رییس انجمن رادیولوژی ایران در پنجمین کنگره سراسری تصویربرداری بیماری‌های زنان با اشاره به فعالیت کمیته زنان این انجمن گفت: همکاری بسیار خوبی بین گروه زنان و گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز وجود دارد که در سایر استان‌ها این امتیاز مشاهده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جلال جلال‌ شکوهی در مراسم افتتاحیه این کنگره که امروز یکشنبه 17 آذر ماه در دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی‌ شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کمیته زنان انجمن رادیولوژی یکی از فعال‌ترین کمیته‌هاست که هم از انجمن‌های استانی و هم از پزشکان مقیم خارج از کشور برای پیشبرد اهداف خود در حوزه سلامت کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد: این کمیته در حوزه فعالیت خود تعاملاتی را با ترکیه و عراق انجام داده که نتایج بسیار خوبی می‌تواند داشته باشد.

همچنین دکتر محسنی، رییس گروه شرکت‌های تجهیزات پزشکی در این مراسم به فعالیت 57 ساله خود در این رشته اشاره کرد و گفت: این جزو افتخارات بنده است که از 16 سالگی تاکنون در این حیطه مشغول به کار هستم و امیدوارم نسل‌های بعد از من این راه را ادامه داده و با همکاری انجمن رادیولوژی در جهت توسعه و پیشرفت در مسیر علم و دانش پیش رویم.

لزوم برنامه‌ریزی در بخش توریسم سلامت خوزستان


در ادامه دکتر احمد سلطانی دبیر علمی پنجمین کنگره سراسری تصویربرداری بیماری‌های زنان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که کشور در آن قرار داشت از جمله فشارهای ناشی از تحریم‌ها، حضور شرکت‌های تامین کننده تجهیزات پزشکی در نمایشگاه جانبی این کنگره بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. حضور این شرکت‌ها بی شک نه برای بازاریابی بلکه برای عرضه عشق و محبت خود به مردم در حوزه سلامت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌ که استان خوزستان پتانسیل‌های علمی و اقتصادی ارزشمندی دارد می‌توان روزی کنگره‌های بین‌المللی بسیار خوبی را در آن میزبانی کرد و این زمان دوری نیست.

رییس انجمن رادیولوژی خوزستان افزود: ما اکنون در استان شاهد حضور تعداد بسیاری از بیماران کشورهای مجاور هستیم که از ظرفیت درمانی خوزستان استفاده می‌کنند. اگر این پتانسیل را در بخش توریست‌ درمانی غنیمت ندانیم فرصت را از دست خواهیم داد.

وی گفت: استان خوزستان با حدود 4 هزار میلیارد دلار نفت که در این سرزمین قرار دارد، از ثروتمندترین استان‌ها است که امید است با این ثروت‌های خدادی و همچنین ثروت‌های علمی بسیار خوبی که وجود دارد بتوانیم خدماتی شایسته به مردم عزیز این استان ارایه دهیم.

سلطانی با اشاره به شرایطی که تحریم‌ها در سال‌های گذشته در بخش سلامت کشور ایجاد کرد، عنوان کرد: گروه رادیولوژی با توجه به این شرایط با محدودیت‌های بسیاری به خصوص در موارد مصرفی مواجه شد ولی علیرغم این شرایط، مراکز رادیولوژی حتی برای یک روز هم تعطیل نشدند و امیدواریم در آینده نزدیک جایگاه خود را در حوزه سلامت کسب کنیم.

این کنگره سه روزه، از امروز در اهواز آغاز به کار کرده و تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha