سلامت نیوز: برآوردهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که سالانه حدود 200 تا 350 میلیون نفر در جهان به بیماری "مالاریا" مبتلا می‌شوند که تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها بر اثر بیماری جان خود را از دست می دهند.

محمد خواجوی متخصص انگل شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود بهبود شرایط بهداشتی و ارتقای آگاهی مردم جهان در خصوص بیماری ها به ویژه بیماری های عفونی، اما همچنان بیماری‌هایی نظیر "مالاریا"، سل، اسهال و برخی از عفونت های تنفسی و گوارشی بسیار شایع هستند.

وی با بیان اینکه بیماری مالاریا یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی در کشور های گرمسیر و نیمه گرمسیر محسوب می شود، اظهار داشت: این بیماری در اغلب مناطق جهان مهمترین بیماری انگلی به حساب می آید و شیوع و مرگ و میر بالایی دارد.

خواجوی تاکید کرد: برآورد های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که سالانه حدود 200 تا 350 میلیون نفر در جهان به بیماری مالاریا مبتلا می‌شوند که تعداد قابل ملاحظه ای از آنها بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی یادآور شد: مالاریا در برخی از کشور‌ها یک معضل مهم بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود و اقتصاد این کشور ها را دچار مشکلات جدی کرده است.

خواجوی خاطر نشان کرد: اغلب موارد ابتلا ومرگ و میر ناشی از مالاریا، مربوط به آفریقا و مناطقی از آسیا بوده و متاسفانه برخی از کشور های همسایه ایران نیز دارای شیوع بالایی از این بیماری هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha