دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 88281

اولین جلسه دولت جدید در موضوع محیط‌ زیست رسیدگی به وضعیت تالاب‌ها و دریاچه ارومیه اختصاص داشت ، در این جلسه رییس سازمان محیط زیست اعلام کرد که طی هشت سال گذشته از حیث رسیدگی به مسائل محیط‌زیست 60 پله تنزل داشته‌ایم.

تنزل 60 پله‌ای محیط زیست در هشت سال گذشته
سلامت نیوز : عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست از تولید سرب در سه هزار واحد آلاینده هشت شهر صنعتی خبر داد و گفت: در گذشته نیروی انتظامی مسئول جلوگیری از تردد خودروهای دودزا بود ولی درحال حاضر در مورد این خودروها اقدامی نمی‌شود.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با مهر در تشریح دلایل آلودگی هوای تهران و برخی کلان‌شهرها افزود: سرب ناشی از سوخت خارج شده تمام خودروها و واحد‌های آلاینده یکی از عوامل آلودگی هوا در کشور است به طوریکه حدود سه هزار واحد آلاینده در سطح هشت شهر صنعتی کشور سرب تولید می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم مسئله ورود ریزگردها به کشور را به عنوان عامل دیگر تشدید آلودگی هوا دانست و افزود: از طرف دیگر قرار بود 6 پالایشگاه تولید بنزین بدون بنزن یعنی همان بنزین یورو 4 افتتاح شود که تنها دو پالایشگاه افتتاح شده است. بنابراین وزارت نفت و دولت یازدهم باید همت لازم برای بهره‌برداری این چهار پالایشگاه را به کار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: در پی کاهش تحریم‌ها خودروها به یورو 4 تجهیز شود و با این توافقات بتوانیم مالچ‌پاش‌ها را از کشورهای اروپایی جذب کنیم تا شاهد رفع محدودیت در مبارزه با ریزگردها و کاهش آلودگی هوا باشیم.

نماینده مردم اردبیل در تبیین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا گفت: در راهکاری فوری و کوتاه‌مدت باید برای تمام ماشین‌آلات، کانورتور و کاتالیست نصب شود و کارخانجات آلاینده ملزم به نصب فیلتر شوند. همچنین اگر لازم است بنزین یورو4 وارد کنند چون این موضوع با جان انسان‌ها مرتبط است.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه طبق آماری حدود 2900 تا 4000 نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران جان خود را از دست می‌دهند، گفت که این آمار تکان‌دهنده خود موید این است که باید فکری فوری برای جلوگیری از این مرگ خاموش کرد.

پیرموذن با تاکید بر لزوم توسعه فضای سبز گفت: باید به وضعیت حمل و نقل عمومی بها و اعتبارات لازم برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی اختصاص داده شود. متاسفانه شاهدیم که مجلس و دولت کمتر به این موضوع توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولین جلسه دولت جدید در موضوع محیط‌ زیست رسیدگی به وضعیت تالاب‌ها و دریاچه ارومیه اختصاص داشت گفت: در این جلسه رییس سازمان محیط زیست  اعلام کرد که طی هشت سال گذشته از حیث رسیدگی به مسائل محیط‌زیست 60 پله تنزل داشته‌ایم.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه اولین جلسه شورای عالی محیط‌زیست با حضور نمایندگان مجلس در این شورا برگزار  و تصمیمات مهمی اتخاذ شد اظهار داشت: باید به وضعیت سلامت ایرانیان توجه شود چون داشتن آب، هوا، خاک و جنگل سالم حق مسلم تمامی مردم است و باید اعتبارات درخور توجهی اختصاص داده شود و نباید تنها شعار داد.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست با تاکید بر لزوم همکاری‌های میان‌بخشی برای بهبود وضعیت هوا گفت: در گذشته نیروی انتظامی مسئول جلوگیری از تردد خودروهای دودزا بود ولی درحال حاضر در مورد این خودروها اقدامی نمی‌شود. از طرف دیگر وزارت صنعت نیز باید تمام خودروها را به کانورتور یا کاتالیست مجهز می‌کرد که به دلیل سوءمدیریت و محدودیت‌های بین‌المللی این اتفاق رخ نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha