دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 88290

روش‌های حفاظت از پوست در مقابل سرما

سلامت نیوز : هوای سرد و خشک زمستان می تواند رطوبت پوست را بگیرد و سبب بروز خارش زمستانی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ اما شما می‌توانید با اجرای توصیه های دکتر رابین جی مایرک، متخصص پوست و مدیر مرکز لیزر پوست مرکز پزشکی بیمارستان نیویورک، از خشک شدن پوست و بروز خارش زمستانی جلوگیری کنید. 

دکتر جی مایرک گفت:«بلافاصله پس از خروج از حمام، پوست بدن تان را با وازلین مرطوب کنید. با این کار رطوبت لازم برای حفظ تندرستی پوست بدن را تامین کرده اید. افرادی که پوست حساس دارند باید از مرطوب کننده های عاری از عطر یا لانولین استفاده کنند.»

او افزود:«شست و شوی بیش از اندازه پوست بدن سبب بروز خارش می شود. تنها یک بار در روز صورت، دست ها، پاها و ... را بشویید.»

مدیر مرکز لیزر پوست مرکز پزشکی بیمارستان نیویورک، ادامه داد:« استفاده از آب گرم و صابون را کاهش دهید. اگر به خارش زمستانی مبتلا شده اید، بهتر است با آب ولرم و صابون مخصوص پوست های حساس حمام کنید. بلافاصله پس از خروج از حمام بدن تان را با مرطوب کننده عاری از عطر پوست بدن تان را مرطوب کنید.»

دکتر جی مایرک اضافه کرد:«با افزایش رطوبت اتاق می توانید از خشک شدن پوست بدن تان جلوگیری کنید. قرار گرفتن پوست بدن در معرض سرما و نور شدید خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. اگر خشکی پوست بدن تان با توصیه های فوق برطرف نشد، به متخصص پوست مراجعه کنید. خال های روی پوست تان را بررسی کنید و در صورت تغییر اندازه با پزشک مشورت کنید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha