كارشناس مسئول برنامه جلب مشاركتهای مردمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان گفت: رابطین سلامت پلی بین مردم و نظام سلامت هستند.

سلامت نیوز : كارشناس مسئول برنامه جلب مشاركتهای مردمی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان گفت: رابطین سلامت پلی بین مردم و نظام سلامت هستند.

پروین نوذری در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز در کردستان  گفت: هرساله 5 دسامبر مصادف با روز جهانی رابطین سلامت است كه در این روز از رابطین و داوطلبانی كه به صورت داوطلبانه به مردم خدمت می كنند تقدیرخواهدشد .

وی در خصوص داوطلبان و رابطین بخش سلامت افزود: و ظیفه اصلی رابطین سلامت انتقال مفاهیم و اطلاعات بهداشتی و تغییر نگرش در رفتار مردم و همچنین ترویج الگوی زندگی سالم به جامعه امروزی است و آنها با این كار نظام سلامت را در ارتقاء  شاخصهای بهداشتی و درمانی یاری می نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: رابطین سلامت مردم و جامعه را یاری میدهند تا بتوانند مسائل بهداشتی را پیدا كرده ومشكلات خود را به دست خودشان حل نمایند .

وی افزود: روزجهانی رابطین سلامت به این منظور نامگذاری شده تا فرهنگ ترویج مشاركت و كار داوطلبانه در بین مردم رواج یابد و برنامه های نظام  سلامت شامل اموزش و اطلاعات و مفاعیم بهداشتی از طریق رابطین سلامت به مردم انتقال یابد و همچنین مردم  نیز اطلاعات و آمار جامعه را از طریق رابطین سلامت به نظام سلامت منتقل نمایند كه در واقع  پلی بین مردم و نظام سلامت خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد:رابطین سلامت در روستاها و شهرهای استان كردستان  همچنین در محلات حاشیه شهر فعالیت هایی دارند كه این فعالیت به منظور تقویت همكاری بین بخشی وتوسعه نظام سلامت درسطح  استان است .

وی بیان داشت : در حال حاضر 4 هزار 27 نفر برابر آخرین آمار دانشگاه علوم پزشكی كردستان رابط سلامت درمناطق شهری وروستایی و محلات به صورت داوطلب متخصص و رابط سلامت اداری با ما همكاری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha