سلامت نیوز : بیماری های چشمی از جمله بیماری های شایع در سراسر جهان است. این درحالی است که می توان با اتخاذ راهکارهایی از بروز بیماری های چشمی پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ هرچند بسیاری از بیماری های جدی چشم مانند تباهی لکه زرد به طور کامل قابل پیشگیری نیست اما نتایج بررسی ها نشان می دهد که علایم این بیماری مربوط به سن با اتخاذ شیوه های زندگی و تغذیه مناسب کاهش می یابد.

سالم بخورید: شکی نیست که سالم خوردن، در حفظ سلامت نقش بسیار مهمی دارد.

مواد غذایی مانند کلم بروکلی و اسفناج غنی از انواع ویتامین و مواد معدنی است که برای سالم ماندن چشم و پیشگیری از بیماری چشمی مربوط به سن ضروری است. ماده مغذی نه تنها خطر بروز بیماری های چشمی بلکه روند بیماری های مختلف مربوط به بینایی را نیز کاهش می دهد.اگر در خوردن سبزیجات مشکل دارید، به فکر مصرف مکمل های مفید مانند لوتئین باشید. این مکمل برای دید بهتر در افراد مبتلا به تباهی لکه زرد مفید است.

از چشم خود در برابر اشعه uv محافظت کنید: اگر هوا روشن و آفتابی است، از عینک دودی استفاده کنید تا چشم در معرض این اشعه قرار نگیرد.

ورزش منظم کنید و وزن را ثابت نگه دارید: در کشورهای توسعه یافته، یکی از علل عمده از دست دادن بینایی، بیماری دیابت است که به طور مستقیم با برنامه غذایی ناسالم و شیوه زندگی بدون تحرک ارتباط دارد. به طور معمول در افراد مبتلا به دیابت، به تدریج قدرت بینایی کاهش می یابد.

 از تماشای زیاد تلویزیون و رایانه بپرهیزید :نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، کودکانی که اغلب وقت خود را جلوی تلویزیون و رایانه صرف می کنند با خطر نزدیک بینی مواجه می شوند.

صرف وقت زیاد مقابل رایانه و تلویزیون، باعث نزدیک بینی می شود. سعی کنید به طبیعت بروید و از مناظر رنگارنگ آن لذت ببرید.

از چشم ها محافظت کنید: سالانه هزاران نفر به علت استفاده نکردن از وسایل محافظتی برای چشم، هنگام کار آسیب می بینند. بنابراین افرادی که کارهای خطرناکی انجام می دهند از جمله جوش کاری، برش کاری و ... باید از عینک های محافظتی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha