سلامت نیوز : حادثه شین‌آباد سال گذشته در 15آذر به‌وقوع پیوست و دانش‌آموزان دختر این مدرسه را دچار سوختگی‌های بسیاری کرد، روند درمانی این دانش‌آموزان در حال پیگیری بوده و بسیاری از جراحی‌های زیبایی درخصوص آنها انجام شده و همچنان نیز در حال انجام است. در حال حاضر 12دانش‌آموز آسیب‌دیده در سانحه آتش‌سوزی شین‌آباد که جراحت و درصد سوختگی آنها بیش از سایرین بوده در بیمارستان ساسان و 15خرداد تهران مشغول طی‌کردن مراحل درمان هستند. از اسفند سال 91 جراحی‌های زیبایی 12دانش‌آموز آسیب‌دیده در حادثه مذکور شروع شده که در بیمارستان‌های ساسان و 15خرداد به‌صورت همزمان جراحی‌های زیبایی روی دست این عزیزان انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ همچنین از اول مهر نیز عمل جراحی زیبایی صورت دانش‌آموزان آسیب‌دیده در حادثه مذکور شروع شده است که با توجه به سن این دانش‌آموزان یک فاصله زمانی برای انجام عمل جراحی در نظر گرفته شده است.

 گروه پزشکی‌ای که مرتبط با دانش‌آموزان دچارسانحه‌شده در آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد فعالیت می‌کنند عبارتند از پروفسور کلانتر فوق‌تخصص جراحی پلاستیک صورت، دکتر یاوری که متخصص پیوند دست است و در بیمارستان 15خرداد در سال گذشته شاهد مهارت او بودیم و بسیار فرد زبده و برجسته‌ای هستند، دکتر منافی و فاطمی که تیم پزشکی در بیمارستان ساسان بوده و تمامی تلاش خود را برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده تاکنون انجام داده‌اند. نکته حایز اهمیت این است که اولین دغدغه ما درخصوص دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سانحه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد بازگشت این دانش‌آموزان به زندگی بود ولی اکنون بازگشت این عزیزان به جامعه و اجتماع بسیار پراهمیت است چراکه این دانش‌آموزان دختر بوده و نمی‌توانند با چهره سوخته در اجتماع ظاهر شوند.

همچنین وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سانحه مذکور بسیار بااهمیت بوده و مسوولان نباید از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط آنها در تمامی جوانب کوتاهی کنند. یکی دیگر از دغدغه‌هایی که درخصوص دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سانحه مذکور باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد بحث معیشت و وضعیت مالی آنان است. معیشت خانواده‌های این دانش‌آموزان به لحاظ رفت‌وآمد به تهران و استقرار در بیمارستان بسیار سخت شده و حتی بسیاری از پدران این دانش‌آموزان کار خود را به دلیل مراجعت بسیار به بیمارستان از دست داده‌اند که رفع این مشکل نیاز به اهتمام دولت برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال خانواده‌های این عزیزان دارد. ما مسوولان باید به‌جد پیگیر بحث مستمری خانواده‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سانحه مذکور باشیم که تاکنون پیگیری‌ها منتج به تدوین پروتکل دانش‌آموزی شده است که در ذیل آن علاوه بر دانش‌آموزان شین‌آبادی، دانش‌آموزان فارس نیز که در چندین سال پیش دچار سانحه شده بودند نیز به‌ دیه رسیدند.

در این رابطه بیمه ایران متعهد شده بود تا مبلغی حدود50میلیون‌تومان به‌حساب این دانش‌آموزان واریز کند که هنوز نیز این اتفاق نیفتاده که ما انتظار داریم بیمه ایران نیز به تعهد خود در این خصوص عمل کند. همچنین روند درمان دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سانحه مذکور از نزدیک پیگیری می‌شود به‌طوری که در هفته گذشته دیدار دوساعته‌ای با خانواده‌های این دانش‌آموزان داشتم.

با این حال تدابیر مناسبی را در آموزش‌وپرورش پیرانشهر در نظر گرفته‌ایم که یک کلاس آماده‌سازی‌شده برای 12دانش‌آموز آسیب‌دیده در حادثه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد داشته باشیم تا از بحث آموزش و تحصیل عقب نمانند. از سوی دیگر کلاس‌های روانشناسی و روان‌درمانی نیز برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سانحه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد در نظر گرفته شده چراکه شدت حادثه با توجه به‌ سن پایین بچه‌ها اثرات روانی بسیاری در روحیات آنان به‌جا گذاشته است. در مجموع عملکرد مسوولان در حوزه درمان و همچنین رسیدگی به دانش‌آموزان آسیب‌دیده خوب بوده و انتظار داریم از این‌پس نیز با دلگرمی بیشتر این حمایت ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha