دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 88306
سلامت نیوز : توزیع شیر مدارس بر اساس وعده ای که مسئولان آموزش و پرورش داده بودند در موعد مقرر یعنی ۱۶ آذرماه آغاز شد اما این برنامه هنوز تمام مدارس مشمول طرح توزیع شیر را تحت پوشش قرار نداده است و هنوز دانش آموزان برخی از مدارس از دریافت سهمیه شیر محرومند که به گفته مسئولان آموزش و پرورش تا ۲۵ آذر این پوشش کامل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ معلم یکی از مدارس مشهد در حالی که شیر را بین دانش آموزان توزیع می کند، می گوید: امسال بر خلاف سال های گذشته شیر، از کیفیت خوبی برخوردار است و اولیای مدارس و دانش آموزان از این مسئله رضایت دارند.

کیفیت شیر بهتر از سال گذشته است

به گفته یکی از دانش آموزان شیری که امسال در مدرسه توزیع شده کیفیت و طعم آن نسبت به سال گذشته بهتر است.

مادر یکی از دانش آموزان نیز در این باره می گوید: سال های گذشته در ابتدای سال شیر را توزیع می کردند اما بعد از مدتی خبری از توزیع شیر نبود و علاوه بر این شیر طعم و کیفیت خوبی نداشت اما امسال در زمان وعده داده شده توزیع شیر در مدرسه فرزندم آغاز شده است و کیفیت خوبی هم دارد.

گزارش خبرنگار خراسان حاکی است در برخی مدارس مشهد هنوز خبری از توزیع شیر نیست. معلم یکی از این مدارس می گوید: در برخی مدارس شیر توزیع شده اما در مدرسه ما هنوز شیر توزیع نشده است. از آموزش و پرورش پرس و جو کردیم گفته اند که تا آخر هفته همه مدارس مشهد تحت پوشش توزیع شیر قرار می گیرد و ما همچنان منتظریم.

مدیر این مدرسه نیز به خراسان می گوید: بهتر بود که زمان توزیع شیر در همه مدارس یک روز بود تا دانش آموزان و والدین گله و شکایتی در این زمینه نداشتند. وی می افزاید: ما نیز برای این که مدرسه ما هم در برنامه توزیع شیر قرار گیرد دائم از آموزش و پرورش پی گیری می کنیم اما ظاهراً شرکت ها مشکلاتی در توزیع شیر دارند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی همچنین گفت: ظاهراً قرار است یک یا ۲ نوبت در هفته شیر در مدارس توزیع شود که انتظار این است نوبت آن در مدارس مناطق محروم افزایش یابد. موسی نژاد کارشناس کمیته شیر مدارس وزارت آموزش و پرورش درباره زمان توزیع شیر در مدارس به خراسان گفت: بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش و وعده ای که داده شده بود توزیع شیر مدارس در تمامی استان ها از روز شنبه ۱۶ آذرماه آغاز شده است البته در هر استان در تعدادی از مناطق توزیع شیر را از روز ۱۶ آذرماه داشته ایم. وی افزود: دلیل این تأخیر هم به مشکلاتی در برنامه خرید شیر، برگزاری مناقصه و توزیع شیر برمی گردد که هماهنگی لازم صورت گرفته است و امیدواریم که هر چه سریع تر شیر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. موسی نژاد گفت: البته در برخی استان ها که هماهنگی های لازم زودتر صورت گرفته توزیع شیر را زودتر آغاز کرده اند به عنوان مثال در خراسان جنوبی از دوم آذر شیر در مدارس توزیع شده است.

به گفته این مسئول تا آخر این هفته در اکثر مناطق استان ها شیر در مدارس توزیع می شود اما به طور قطع تا ۲۵ آذر برنامه توزیع شیر مدارس کامل می شود و همه مدارس از شیر برخوردار می شوند.

وی همچنین گفت: هم اکنون برنامه ریزی ها بر این است که شیر ۲ نوبت در هفته در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

اولویت دریافت شیر برای دانش آموزان شهری است

داریوش احمدی رئیس گروه شیر مدارس وزارت آموزش و پرورش از آغاز توزیع شیر رایگان در بخشی از مدارس ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه اول سراسر کشور خبر داد و گفت:107میلیارد تومان از بودجه 250میلیارد تومانی توزیع شیر در مدارس کشور برای سال تحصیلی جاری،با دستور معاون اول رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافته و با تخصیص بودجه توزیع این فرآورده در بخشی از مدارس کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد:از آن جا که بر اساس قانون، خرید شیر مدارس باید از طریق برگزاری مناقصه در هر استان انجام شود و فرصت کافی برای انجام مناقصه خرید شیر در مدت زمان تخصیص اعتبار تا توزیع شیر نبوده است برخی استان ها شیر را به طور موقت و به صورت ارائه صورت حساب خریداری کرده اند و به همین دلیل شیر به صورت کامل در همه مدارس کشور توزیع نشده است.

وی تصریح کرد:تا پایان این هفته همه دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول هفته ای ۲ یا ۳ روز، بسته به زوج و فرد بودن روزها از توزیع شیر برخوردار می شوند. احمدی افزود:به عنوان مثال از مجموع 20منطقه آموزش و پرورش در تهران فقط مدارس 16منطقه شیر دریافت می کنند و بقیه نیز تا پایان این هفته به جمع دریافت کنندگان شیر خواهند پیوست.وی اولویت دریافت شیر را برای دانش آموزان شهری دانست و گفت:در زمینه شیر، دانش آموزان شهری در محرومیت بیشتری نسبت به دانش آموزان روستایی و عشایر به سر می برند چراکه هم با آلودگی هوای بیشتری مواجه اند و هم نسبت به دانش آموزان روستایی کلسیم کمتری در طول روز دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha