دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
سلامت نیوز : ازدواج یك رابطه مشترك است كه همه‌چیز باید در آن مشخص و اشتراكی باشد. در یك دوره زندگی مشترك به جایی می‌رسد كه دو نفر نمی‌توانند با هم باشند و در شرایطی قرار می‌گیرند كه مجبور به جدایی می‌شوند. یكی از دلایل مهم افزایش طلاق در جامعه ما اجباری بودن ازدواج‌هاست. وضعیت نامناسب مالی هم یكی از اجبارهایی است كه باعث ازدواج می‌شود. برخی دختران دنبال وضعیت مالی بهتری هستند و با كسی ازدواج می‌كنند كه وضعیت بهتری داشته باشند. بالارفتن سن ازدواج هم یكی از اجبارهایی است كه در انتخاب نادرست نقش پررنگی دارد و عده‌ای از دختران برای این ازدواج می‌كنند كه كسی به آنها خرده نگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ این نوع ناهنجاری‌ها و فشارهای اجتماعی نقش بسیاری در ازدواج ناموفق دارند. متاسفانه اوضاع بدتر از این هم می‌شود. برخی ازدواج‌‌هایی در جامعه ما انجام می‌شود كه به‌دلیل گرفتن وام ازدواج است و افراد فكر می‌كنند كه با گرفتن این وام زندگی آنها روبه‌راه می‌شود. در هیچ جای دنیا وامی به نام وام ازدواج وجود ندارد. یكی دیگر از دلایل افزایش طلاق در جامعه افزایش نرخ تورم در كشور است و مشكلات و فشار اقتصادی وارد زندگی خانواده‌‌ها شده است. از طرف دیگر هر سال حدود یك میلیون نفر در مقطع لیسانس فارغ‌التحصیل می‌شوند كه از این تعداد فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر استخدام می‌شوند و ۸۰۰ هزارنفر آنها به خیل بیكاران می‌پیوندند.

افرادی هم كه استخدام می‌شوند، متوسط حقوق‌شان آنقدر پایین است كه یا نمی‌توانند ازدواج كنند یا اگر ازدواج هم كنند آنقدر مشكلات مالی به زندگی آنها فشار می‌آورد كه منجر به جدایی و طلاق می‌شود. در جامعه ما كمتر از پنج درصد زنان به طلاق تمایل دارند. در جامعه ما وقتی زن طلاق می‌گیرد یعنی تمام زندگی خود را باخته است و متاسفانه بیشتر آنها بعد از طلاق هم پشیمان می‌شوند. آنها قبل از اینكه طلاق بگیرند آنقدر در فشار قرار می‌گیرند كه بعضا تمام حق و حقوق خود را می‌بخشند و فقط می‌‌خواهند از خانه مشترك بدون اینكه به عاقبت كار خود فكر كنند، بیرون آیند. كار و خانه پیداكردن برای یك زن مطلقه بسیار سخت‌‌تر است و آسیب‌هایی اجتماعی در كمین چنین زنانی است.

زن مطلقه در جامعه ما نمی‌‌تواند زندگی راحتی داشته باشد و بعضا حتی با خانواده خودش هم به مشكل برخورد می‌كند. در چنین شرایطی است كه زن از طلاق پشیمان می‌شود و آرزوی همان زندگی قبلی را می‌كند. زن مطلقه با انگ‌ها و نگاه‌های منفی دیگری هم روبه‌روست. از سوی دیگر سایر زنان هم زن مطلقه را به چشم یك تهدید نگاه می‌كنند و نگران این هستند كه این زن مطلقه زندگی آن را از هم بپاشد و به همین دلیل او را طرد می كنند. ازدواج موقت هم كه فقط برای مرد است و كسی حاضر نیست با زنی كه صیغه شده ازدواج دائم كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha