اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی دانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید و یا در مصرف آب سهل انگاری می کنید با نرم افزاری که سلامت نیوز برای شما طراحی کرده است براحتی میزان آب مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید.

 چقدر در روز آب بخورم؟ +نرم افزاری برای یادآوری آب خوردن
 سلامت نیوز: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی دانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید و یا در مصرف آب سهل انگاری می کنید با نرم افزاری که سلامت نیوز برای شما طراحی کرده است براحتی میزان آب مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید.

به گزارش سلامت نیوز، نزدیک به 60 درصد از وزن هر فردی را آب تشکیل می دهد. این ماده حیاتی نقش بسزایی در بیرون کردن مواد سمی از بدن ایفا می کند لذا نباید در مصرف آن سهل انگاری کرد چرا که کمبود آب بدن می تواند موجب بروز بیماری هایی نظیر گاستریت، سوزش سر دل یا رفلاکس، کولیت، یبوست، آرتریت، فشارخون، آسم و آلرژی و حتی افزایش کلسترول شده و در صورت عدم توجه به کم آبی بدن، حتی مرگ، فرد را تهدید می کند. البته زیاده روی در مصرف این ماده حیاتی نیز می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد.

نظرات درباره اینکه هر فردی روزانه به چه میزان آب نیاز دارد، مختلف است اما توصیه اکثر متخصصین تغذیه بر این است که هر فرد سالم باید به طور متوسط روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشد و در کنار آن می تواند سایر نوشیدنی ها را به میزان معینی مصرف کند اما تاکید بر این است که هیچ نوشیدنی را جایگزین آب نکند. با این حال بسیاری از افراد در میزان آبی که روزانه باید مصرف کنند سردرگم هستند. از اینرو سلامت نیوز، با هدف تاکید بر لزوم مصرف روزانه آب برای حفظ سلامت بدن، اقدام به طراحی نرم افزاری کرده است که با توجه به میزان قد و وزن هر فرد سالمی، میزان تقریبی آب مورد نیاز بدن وی را محاسبه می کند.


گفتنی است نرم افزار تعادل مایعات دارای امکانات زیر است:
-    ثبت مایعات مصرف شده در طول شبانه روز
-    محاسبه میزان هدف مایعات برای هرشخص با توجه به شاخص های فردی
-    امکان گزارش ماهانه از مصرف مایعات بصورت درصدی جهت برسی و یا ارجاع به پزشک
-    امکان گزارش گیری هفته بر اساس تعداد لیوان نوشیدنی های مصرف شد جهت برسی و یا ارجاع به پزشک
-    امکان تنظیم هشدار دهنده روزانه درصورت عدم رسیدن به مصرف هدف

برای دانلود نرم افزار اینجا را کلیک بروید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha