دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 88317
سلامت نیوز : این روزها انواع شامپوهای ضدشوره فروشگاه‌ها را پر کرده ولی خیلی از افراد از این شامپوها نتیجه‌ای نمی‌گیرند چرا که به گفته یک متخصص پوست و مو منشأ شوره نوعی قارچ در سطح پوست است که باید زیر نظر پزشک و با تجویز دارو حل شود.

امیرهوشنگ احسانی در گفت‌وگو با فارس در مورد علت شوره سر خاطر نشان کرد: در برخی موارد استفاده نامناسب از شامپوها و شست‌وشوی نامناسب سبب ایجاد شوره سر می‌شود.

وی ادامه داد: اما در برخی افراد سال‌های سال بدون هیچ علت مشخصی شوره و پوسته سر وجود دارد و استفاده از شامپوهای مخصوص شوره درمانی موقت محسوب می‌شود.

این متخصص پوست و مو بر این نکته تأکید کرد که معمولاً علت شوره سر به دلیل رشد یک گونه قارچ روی پوست سر است که در همه افراد وجود دارد اما در برخی رشد بیشتری دارد.

احسانی افزود: در افرادی که شوره‌های ریز به مقدار زیاد بروز کرده تا حدی که پس از استحمام نیز این عارضه به شدت وجود دارد باید گفت به بیماری پوستی درماتیت سبورئیک مبتلا هستند و آنهایی که پوسته‌های تخته‌ای و درشت روی سرشان به طور متناوب بروز می‌کند مبتلا به بیماری صدف (پسوزیاریس) هستند که تنها با معاینه پزشک متخصص این عارضه باید تشخیص داده شود و تحت درمان دارویی قرار گیرد چرا که شامپوی ضد شوره به تنهایی به درمان جواب نمی‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه برخی استفاده از سرکه را برای درمان شوره توصیه می‌کنند گفت: سرکه درمانی بسیار موقت است و پس از مدت کوتاهی شوره دوباره باز می‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در پاسخ به اینکه ایجاد شوره سر چقدر منبع ارثی دارد گفت: تنها یک نوع شوره و بیماری صدف که پوسته ایجاد می‌کند منبع ارثی دارد.

این متخصص پوست و مو در مورد ارتباط پرپشتی مو و ایجاد شوره هم گفت: برخی فکر می‌کنند که به دلیل پرپشتی مو هوا به سطح پوست نمی‌رسد در نتیجه شوره ایجاد می‌شود یا شوره  سر سبب ریختن مو می‌شود در حالی که همه اینها باور غلطی است و منشأ علمی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha