سلامت نیوز : نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به مشکلاتی که نواقص اجرای طرح پزشک خانواده برای مردم ایجاد کرده است، از مسئولان خواست که برای برطرف کردن این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سردرگمی مردم نسبت به اجرای ناقص طرح پزشک خانواده اظهار داشت: این طرح آن‌گونه که باید شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی نشده، از این رو بیماران را با سرگردانی و بلاتکلیفی مواجه کرده است.

وی افزود: بیماری که صبح یا بعد از ظهر و یا شب‌هنگام نیازمند مراجعه به پزشک خانواده می‌شود در صورت عدم حضور پزشک بلاتکلیف می‌ماند و یا مجبور می‌شود به مطب یا درمانگاه دیگری مراجعه کند و هزینه‌های سنگینی بر او تحمیل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاکنون تکلیف بیماران روشن نشده که در مواقعی که پزشک خانواده به مرخصی می‌رود چه باید بکنند و چرا با مراجعه به یک پزشک دیگر باید بیش از 70 درصد هزینه را بپردازند.

ذوالانوار ادامه داد: چنانچه برای رفع این‌گونه مشکلات نیز راه حلی پیش‌بینی شده، هنوز مردم در جریان آن قرار نگرفته‌اند و اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

بیمه‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند

وی نحوه اجرای ناقص این طرح را برای بیماران تحمیل هزینه‌های مازاد و اتلاف وقت دانست و گفت: بسیاری از مردم در شرایط اقتصادی کنونی و اینکه وقت مازاد در زندگی روزمره خود ندارند، دچار ضرر و زیان شده و یا اینکه بیماری‌ آنان تشدید شده است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به نحوه عملکرد بیمه‌ها از جمله بیمه تکمیلی تصریح کرد: تعهدات این‌گونه بیمه‌ها عملی نمی‌شود و مواردی از جمله هزینه زایمان، دندان‌پزشکی و چشم‌پزشکی تنها بر دوش بیماران سنگینی می‌کند.

اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز در هاله‌ای از ابهام

ذوالانوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسکوت ماندن اجرای طرح محدوده ترافیک شهر شیراز خاطرنشان کرد: در حالی که مردم بی‌گناه ساکن در مرکز شهر و شهروندانی که به هر نحوی با این محدوده سر و کار دارند، روزانه مقادیر بسیاری گاز منواکسید کربن را می‌بلعند و انواع بیماری‌های خطرناک تهدیدشان می‌کند، اجرای این طرح حیاتی دستخوش برخی سلایق و سهل‌انگاری‌ها شده و معلوم نیست که به چه دلایلی هر روز گره‌ای بر گره‌های ترافیکی و آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی در این شهر افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha