یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8833

افزایش میزان کلسیم در خون در سنین میانسالی سبب ایجاد اختلال در کارکرد ذهنی فرد و تسریع کاهش توانایی یادگیری و شناخت در این گروه از افراد می شود.

به گفته پزشکان انجمن طب سالمندان در امریکا، بیماری هایی مانند نارسایی کلیه ، سرطان و پرکاری تیروئید که سطح کلسیم را در خون افزایش می دهند نیز می توانند در ایجاد زمینه ای مناسب برای بیماری های ذهنی تاثیرگذار باشند. براساس مطالعات انجام شده ، افزایش تدریجی کلسیم در اعصاب و سلول های مغزی نیز می تواند سبب مرگ این سلول ها شود.
در هفته ای که گذشت ، محققان اعلام کردند خوردن تنها 3 وعده کلم بروکلی یا کلم سبز خام در ماه احتمال ابتلا به سرطان مثانه را 40 درصد کاهش می دهد. همچنین خوردن میوه های گوشتی و بدون هسته مانند توت فرنگی و گوجه فرنگی که حاوی رنگدانه های تیره هستند نیز می تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
بنابراین محققان مرکز تحقیقات سرطان بوفالو در نیویورک ، استفاده از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه را از موثرترین روش ها برای کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان ها دانسته اند.
گفتنی است ، پختن سبزیجات ، تاثیر آنها را در توقف رشد سلول های سرطانی کاهش خواهد داد. به گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، تعداد کودکانی که پیش از پنجمین سال تولد خود بر اثر ابتلا به بیماری ها جان خود را از دست می دهند، نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است.
محققان پیشرفت های به دست آمده در کاهش میزان مرگ و میر کودکان را نتیجه بهبود روش های درمانی و مراقبت های بهداشتی در سطح دنیا اعلام کرده اند. این در حالی است که رعایت نکردن اصول بهداشتی اولیه و دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم می تواند زمینه ای را برای ابتلا به بیماری و در نتیجه مرگ 15 میلیون کودک در سراسر دنیا به وجود آورد. اگرچه واکسیناسیون عمومی و مراقبت های بهداشتی همگانی از سال 1990 تاکنون ، تعداد زیادی از کودکان را از خطر مرگ نجات داده است.
به گفته محققان انگلیسی ، کمبود خواب یا خواب بیش از حد احتمال مرگ و میر را در افراد افزایش می دهد. براساس بررسی های انجام شده ، 7 تا 8 ساعت خواب شبانه برای سلامت بدن لازم است. کاهش مدت زمان خواب ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می دهد. همچنین افزایش مدت زمان خواب شبانه نیز احتمال خطر مرگ ناشی از دیگر بیماری ها را بیشتر خواهد کرد. بنابراین می توان گفت برای این که روزها سرحال باشید، به طور متوسط به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه روز نیاز دارید.
کرم های ضدآفتاب می توانند با تغییر دادن ژن هایی که در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید جهش پیدا می کنند، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری و حتی آن را درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha