سلامت نیوز : رییس انجمن بیماران سرطانی کرمانشاه گفت: در حال حاضر یک دستگاه رادیوتراپی برای استفاده بیماران سرطانی سه استان کرمانشاه، لرستان و ایلام وجود دارد و این در حالیست که بیماران سرطانی کشور عراق نیز برای انجام رادیوتراپی به همین بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر نسیم امیری فرد در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: همین امر موجب شده تا بیماران برای انجام رادیوتراپی دو ماه در نوبت باشند که این امر موجب پیشرفت بیماری آنها می شود.

وی با اشاره به مشکلات بسیار بیماران سرطانی، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی، کمبود برخی داروها و نیز بالا بودن قیمت داروهای این بیماران است. بالا بودن قیمت داروها را اصلی ترین مشکل بیماران سرطانی عنوان کرد.

امیری فرد با اشاره به تلاش‌های اخیر دولت برای کاهش کمبود داروهای بیماران خاص، گفت: این تلاشها موجب شده تا وضعیت تهیه داروی این بیماران کمی بهتر شود، اما هنوز در زمینه برخی داروها کمبود وجود دارد. حتی اگر دارو هم موجود باشد مشکل این بیماران، قیمت بالای داروهاست.

وی با بیان این‌که هر بیمار سرطانی در ماه حداقل 6 و یا حداکثر 12 بار شیمی درمانی می‌شود، هزینه هر نسخه شیمی درمانی را به طور متوسط 300 تا 400 هزار تومان اعلام کرد.

به گفته رییس انجمن بیماران سرطانی کرمانشاه، این در صورتی است که بیماران بیمه داشته باشند، زیرا در غیر این‌صورت هزینه هر نسخه شیمی درمانی آنها به طور میانگین حدود 1.5 میلیون تومان خواهد شد.

امیری فرد خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران سرطانی با توجه به نوع بیمه متفاوت بوده، به طوریکه در بیمه خدمات درمانی 70 درصد و در بیمه کمیته امداد 90 درصد پوشش بیمه‌ای دارو وجود دارد.

وی، مشکل دیگر در زمینه دارو را سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای بر روی داروهای تولید داخل عنوان کرد و اظهار کرد: هنگامی که بیمار بخواهد از داروهای خارجی استفاده کند، شرکت‌های بیمه ای داروها را پوشش نمی دهد.

امیری فرد با اشاره به این‌که شیمی درمانی تنها بخشی از درمان بیماران سرطانی را تشکیل می‌دهد، گفت: این بیماران برای درمان خود به انجام رادیوتراپی نیز نیازمند هستند که در حال حاضر انجام آن به وسیله یک دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود.

به گفته امیری فرد، علاوه بر اینها این دستگاه ملحقات خاصی می‌خواهد که به عنوان مثال می توان به سی اتی اسکن مخصوص این دستگاه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بودجه خرید آن را تقبل نکرده است، در حال حاضر از سی تی اسکن معمولی بیمارستان امام رضا (ع) به این منظور استفاده می‌شود.

رییس انجمن بیماران سرطانی کرمانشاه گفت: در حال حاضر سعی می‌شود در انجمن با استفاده از جذب همکاری ارگان‌های دولتی، استانداری و به ویژه خیرین، حمایت‌های مالی لازم را در زمینه تامین دارو برای بیماران سرطانی نیازمند فراهم کنیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد افزایش موارد ابتلا به سرطان، تغییر سبک زندگی و تغذیه و نیز تحرک نداشتن و استفاده بیشتر از فست فودها را علت این امر عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha