دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 88335
سلامت نیوز : زنجبیل از جمله گیاهان دارویی است که استفاده از آن برای مصارف پزشکی و درمانی به بیش از 2000 سال پیش در چین بازمی‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ از جمله خواص دارویی این گیاه مفید می‌توان به درمان حالت تهوع، کمک به درمان مشکلات گوارشی و رفع اسهال اشاره کرد. زنجبیل مصارف دارویی فراوانی دارد.

نتایج یک مطالعه که در سال 2009 میلادی انجام گرفت، نشان داد که مصرف مکمل‌های زنجبیل در کنار داروهای ضداستفراغ علائم حالت تهوع را در بیمارانی که شیمی‌درمانی می‌شوند تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

از دیگر کاربردهای دارویی این گیاه تاثیر آن در تسکین کمردرد و بهبود گردش خون است. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده تسکین دردهای عضلانی، برطرف کردن التهاب، درمان دردهای قاعدگی و میگرن و از بین بردن سلول‌های سرطانی روده و تخمدان با مصرف این گیاه امکان‌پذیر است.

همچنین به زنانی که در سه ماه نخست بارداری هنگام صبح حالت تهوع دارند مصر نوشیدنی حاوی زنجبیل توصیه می‌شود.

علاوه بر این طبق بررسی‌های انجام شده مصرف زنجبیل در کاهش سطح پروتئین ادرار و میزان آب دریافتی بدن موثر است. همچنین مصرف این گیاه از سیستم اعصاب‌ افراد دیابتی حفاظت کرده و سطح چربی خون را پایین می‌آورد.

پزشکان همچنین به مقایسه دو گروه که به عارضه التهاب مفصل زانو مبتلا بودند پرداخته و به گروهی از آنان زنجبیل و به گروه دیگر دارونما دادند که مشخص شد مصرف زنجبیل در کاهش درد ناشی از التهاب مفصل زانو به مراتب موثرتر است.

پزشکان چینی در عین حال از زنجبیل برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha