سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: استفاده بی‎رویه از سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی باعث بروز انواع بیماری‎ها می‎شود.

علی کاییدی در گفت‎وگو با (ایسنا) ، بیان کرد: میزان سموم در میوه‎ها و سبزیجات بسیار زیاد است و این به‎دلیل استفاده بیش از حد مجاز کود شیمیایی در این محصولات است.

وی با بیان اینکه به نظر می‎رسد استفاده بی‎رویه از سموم و کودهای شیمیایی باعث بروز انواع بیماری‎ها و شیوع برخی سرطان‎ها می‎شود، اظهار کرد: متأسفانه سیستم نظارتی کم‎کاری کرده و حتی در برخی کالاها، مواد تغذیه‎ای و شوینده نظارت کم شده و نیاز است پیگیری شود چراکه سلامت مردم در اولویت است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: کنترل کاملی روی تولید مواد غذایی صورت نمی‎گیرد حتی روی وسیله و تجهیزات پزشکی نیز نظارت کافی وجود ندارد که باید این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

کاییدی درباره جمع کردن برخی برنج‎های وارداتی گفت: یک‎سری از برنج‎های وارداتی سالم و یک‎سری آلوده بودند که به کشورهای صادرکننده برگشت داده شد.

وی با اشاره به اینکه دست‎هایی در بحث نظارت وجود دارد، اظهار کرد: باید نظارت کافی از سوی سازمان استاندارد و وزارت جهادکشاورزی انجام شود تا این دست‎ها در بحث نظارت وارد نشود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه اهرم‎های برخورد، قهریه است، اضافه کرد: افرادی که از نظر مادی ضعیف هستند نباید در امر بازرسی قرار گیرند چراکه بازرسان باید توانمند باشند تا صاحبان قدرت و ثروت به آن‎ها فشار نیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha