دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 88350

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان گفت: ممکن است حالت تهوع، تمایل و تنفرهای غذایی در تمام بارداری ادامه پیدا کند. خوشبختانه علائم در اغلب زنان حدود هفته 13 تا 14 بارداری کاهش می‌یابد.

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه بیماری صبحگاهی یک علامت شناخته شده بارداری است، گفت: تهوع صبحگاهی در همه زنان باردار دیده نمی شود.

وی گفت: سطوح هورمونی زن باردار می تواند تخلیه معده وی را آهسته‌تر کند. این حالت با حالت تهوع که اغلب بیماری صبحگاهی نامیده می شود در ارتباط است، ولی این حالت در هر زمانی از بارداری می تواند رخ دهد.

این جراح و متخصص زنان گفت: برخی از زنان در زمان بارداری نسبت به غذاهای خاصی احساس تمایل و یا تنفر پیدا می کنند. این حالت نیز به تغییرات هورمونی مربوط است. این حالت گاهی چنان شدید است که حتی فکر کردن به غذایی که قبلا مورد علاقه بوده می تواند حال فرد را به هم بزند.

دکتر هاشمیان نایینی یادآور شد: ممکن است حالت تهوع، تمایل و تنفرهای غذایی در تمام بارداری ادامه پیدا کند. خوشبختانه علائم در برخی از زنان حدودا در هفته 13 یا 14 بارداری کاهش می یابد.

این جراح و متخصص زنان تاکید کرد: مصرف نان سوخاری و یا نان های سبوس دار همراه با کمی عسل، پیش از برخاستن از رختخواب تاثیر بسزایی در کاهش تهوع صبحگاهی دارد. همچنین صرف وعده های غذایی با فاصله کم در حجم کم نیز در پیشگیری از تهوع موثر است.

وی خاطر نشان کرد: در این زمان، زنان باردار باید مراقب باشند که رژیم غذایی سالم داشته باشید تا مواد مغذی ضروری مورد نیاز خود و جنین در حال رشد را دریافت کنند.

این جراح و متخصص زنان گفت: مشهودترین علامت اولیه بارداری و علامتی که اغلب زنان را وادار به انجام تست بارداری می‌کند، فقدان قاعدگی است، اما علت تمام تاخیر در قاعدگی‌ها، بارداری نیست.

وی افزود: ممکن است زنان طی بارداری، خونریزی را تجربه کنند، بنابراین باید پزشک معالج وجود خطرات احتمالی را مورد بررسی قرار دهد.

دکتر هاشمیان نایینی اذعان داشت: علاوه بر بارداری دلایل دیگری هم برای فقدان قاعدگی وجود دارد، ممکن است علت آن وزن گیری یا از دست دادن زیاد وزن باشد.

وی گفت: مشکلات هورمونی، خستگی یا استرس علل دیگر فقدان قاعدگی هستند. برخی از زنان وقتی مصرف قرص‌های ضدبارداری را متوقف می‌کنند، دچار قطع قاعدگی می شوند. ولی اگر یک قاعدگی به تاخیر بیفتد و احتمال بارداری وجود داشته باشد، تست بارداری باید در اسرع وقت انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha