دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 88351

سلامت نیوز : یک فوق تخصص چشم می‌گوید: دیده شدن چشم افراد به رنگ‌های مختلف تنها خطای دید است و همه افراد در حقیقت چشمان سیاه رنگ دارند.

دکتر جلیل امیدیان در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه رنگدانه‌های روی مردمک تمامی افراد مشکی هستند، اظهار کرد: مردمک چشم دارای دولایه خلفی و قدامی است.

به گفته امیدیان لایه خلفی مردمک چشم تمام افراد دارای پیگمان سیاه رنگ است اما در لایه قدامی امکان دارد رنگ آن در افراد مختلف متفاوت باشد.

وی اظهار کرد: چنانچه تعداد رنگ‌دانه‌ها در لایه قدامی کمتر باشد رنگ چشم روشنتر خواهد بود و به همین ترتیب چنانچه رنگدانه‌ها افزایش پیدا کند رنگ چشم نیز به سمت تیرگی خواهد رفت.

این فوق تخصص چشم دیده شدن رنگ چشم افراد به رنگ‌های مختلف را تنها خطای دید عنوان و اظهار کرد: چنانچه چشم افراد را از نزدیک مشاهده کنیم تمامی افراد دارای چشم‌های سیاه رنگ هستند.

به گفته امیدیان کمبود رنگدانه‌ها در لایه قدامی چشم افراد چشم رنگی برای آنها مشکل ساز نبوده و رنگدانه‌های لایه خلفی مردمک چشم آنها برای جلوگیری از وارد شدن نور زیادی به مردمک کفایت می‌کند.

وی افزود: در همین راستا استفاده از عینک آفتابی برای همه افراد با رنگهای مختلف چشم توصیه می شود.

این فوق تخصص چشم خاطرنشان کرد: افراد دچار زالی یا آلبینیسم که هیچ رنگدانه‌ای نه درلایه خلفی و نه درلایه قدامی مردمک چشم آنها وجود ندارد، باید برای جلوگیری از ورود نور اضافی به مردمک چشم خود حتما از عینک‌های آفتابی ضخیم‌تر و تیره‌تر استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha