سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آخرین نتایج جلسات کارگروهی در وزارت بهداشت به منظور رسیدگی به جلوگیری از اخذ وجه غیرقانونی از بیماران گفت: درصدد هستیم تا پایان سال این مشکل را حل کنیم و تا کنون این کارگروه مصوبات خوبی مانند حذف پرداخت هزینه‌های دادرسی از شکایت‌ها را داشته است.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین نتایج جلسات کارگروه مربوط به مقابله با گرفتن وجه غیرقانونی از بیماران گفت: در جلسات این کارگروه حذف حق‌الشکایت یا هزینه دادرسی، واقعی کردن مالیات‌ها، برخورد با سران جریانی که وجه غیرقانونی از بیماران دریافت می‌کنند از جمله آخرین مصوباتی است که در این کارگروه انجام شده‌اند.

وی با بیان این که علی‌رغم تذکرات داده شده اما مسوولان این کار از عدم انجام آن اجتناب می‌کنند، گفت: اصرار این کارگروه این است که با دانه درشتان برخورد شود کسانی که مبالغ خیلی زیادی را از بیماران دریافت می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: یکی از کارهای جالب این کارگروه تعیین تعرفه‌های واقعی است که این تعرفه‌ها باید محاسبه شده و طبق قانون برنامه به سمتی حرکت کنیم که تفاوت تعرفه‌ها به ویژه در بخش دستمزد گروه پزشکی‌، خصوصی و دولتی کاهش پیدا کند که متاسفانه امسال هم تغییر تعرفه‌ها در این جهت نبوده است.

مره‌صدق با بیان این که در سال جاری شاهد بودیم که میزان افزایش خام قیمت‌ها در بخش خصوصی بیشتر از دولتی بوده است، گفت: هدف این است در جهتی گام برداریم که دریافت‌ها در بخش خصوصی و دولتی به یکدیگر نزدیک شوند و این موضوع یکی از عواملی است که می‌تواند موجب فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل طرح تمام وقتی پزشکان شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شده مقابله با این موضوع از افرادی آغاز شود که هزینه‌های گزافی را از بیماران دریافت می‌کنند که سردمداران اخذ تعرفه‌های غیر واقعی هستند و به نوعی مروج گرفتن مبالغ غیرقانونی به شمار می‌روند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس در پایان اظهار کرد: جلسات این کارگروه به صورت هفتگی برگزار شده و وزارت بهداشت ماهانه گزارش آن را به مجلس ارائه می‌کند. لذا درصدد هستیم که تا پایان سال جاری این مشکل را حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha