سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده مانع از پرداخت هزینه مازاد برای درمان می‌شود، گفت: توزیع عادلانه ثروت و نیروی انسانی و ارایه خدمات همه جانبه از مزایای اجرای طرح پزشک خانواده است که باید با یکی شدن سرانه همه صندوق‌ها، بیمه نیز به کمک این طرح بشتابند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده مانع از پرداخت هزینه مازاد برای درمان می‌شود، گفت: توزیع عادلانه ثروت و نیروی انسانی و ارایه خدمات همه جانبه از مزایای اجرای طرح پزشک خانواده است که باید با یکی شدن سرانه همه صندوق‌ها، بیمه نیز به کمک این طرح بشتابند.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با پانا در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در یک شهر از هر استان در سال 93، افزود:‌ بدون‌شک پزشک خانواده قانون جامع و کاملی به شمار می‌رود و بسیاری از کشورهای اجرا کننده آن، توانستند تا حدودی موفق عمل کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: به طور حتم برای ارایه خدمات همه جانبه به ویژه در حوزه سلامت ضروری است ثروت به طورعادلانه در کشور توزیع شود که در این زمینه لازم است تا با دقت‌نظر بیشتری طرح پزشک خانواده شکل اجرایی به خود گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح نحوه توزیع عادلانه ثروت در اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: امروزه واقعی نبودن تعرفه‌ها، انباشته شدن نیروهای متخصص در مرکز استان‌ها و تفاوت فاحش ارایه خدمات در شهر تهران و مناطق محروم کشور، دست به دست هم داده تا نیروی انسانی و ثروت به طور عادلانه‌ای در کشور توزیع نشود به طور مثال برخی عمل‌های جراحی در تهران و دیگر شهرستان‌های کشور قیمت‌های متفاوت و 10 برابری دارد درحالی که کیفیت هردو کاملا یکسان است.

وی، تاکید کرد: مصرف دارو و نحوه مراجعه بیمار به پزشک باعث شده هزینه زیادی از جیب مردم پرداخت شود در حالی که اجرای پزشک خانواده مانع از پرداخت هزینه مازاد برای درمان می‌شود؛ علاوه بر آن اکنون پزشکان عمومی از لحاظ معیشت و وضعیت مالی با بحران زیادی روبرو هستند در حالی که با اجرای این طرح نیروی انسانی به درستی بین پزشک توزیع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده نیاز به کار کارشناسی دارد، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که برخی از نقاط ضعف قوانین در زمان اجرا خود را نشان می‌دهند، بر این اساس اگر 100 قانون هم نوشته شود تا زمانی که به مرحله اجرا نرسد عیب‌ و نواقص آن نیز بروز پیدا نمی‌کند.

قربانی، با یادآوری اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در یک الی 2 استان کشور،‌ افزود: اجرای پایلوت این طرح نقاط قوت و ضعفی به همراه داشت؛ یکی از نواقص اجرای طرح پزشک خانواده آن بود که در همان شهرستان‌هایی که به اجرا درآمد نتوانستیم به درستی منابع مالی را تامین کنیم.

وی، با مثبت ارزیابی کردن اجرای پزشک خانواده در یک شهر از هر استان در سال 93، یادآور شد: به طور حتم در صورت اجرای این طرح عمده مشکلات بهداشتی و درمانی هر استان نمایان می‌شود که با رفع کامل آن می‌توانیم به صورت جامع، طرح مورد نظر را اجرایی کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم، با تاکید بر نقش حمایتی بیمه‌ها در اجرای درست پزشک خانواده، ادامه داد: برای اجرای این طرح تجمیع بیمه‌ها امری ضروری به نظر می‌رسد و در برنامه پنجم توسعه نیز به آن اشاره شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه امروزه بیمه‌ها تجاری شده‌اند، گفت: بیمه‌ها باید پای کار پزشک خانواده باشند به گونه‌ای که با تجمیع آنها سرانه همه صندوق‌ها یکی شود که به طور حتم در این شرایط می‌توان به درستی منابع را مدیریت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha