سلامت نیوز: سعید مرتضوی با صدور جوابیه‌ای اعلام کرد که پرداخت‌ها به نمایندگان مجلس از سوی سازمان تأمین اجتماعی اختصاص به دوره خاص ندارد و تقریبا در اکثر دوره‌ها در همین حد پرداختی صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سعید مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهارنظر محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که خواستار ارائه لیست نمایندگانی شده بود که از تامین اجتماعی کارت هدیه دریافت کرده‌اند، جوابیه‌ای منتشر کرد.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای پورمختار ریاست محترم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً پیرو درخواست آن کمیسیون محترم که قبل از وصول، در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها منتشر گردیده به استحضار می‌رساند جایگاه رفیع کمیسیون اصل 90 ایجاب می‌‌نماید تا خواسته جنابعالی سریعاً اجابت گردد. لذا بدین وسیله به پیوست سند شماره 368 در 13 برگ اسامی و مشخصات 143 نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سند شماره 981 در 5 برگ اسامی و مشخصات 75 نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سند شماره 426 در 10 برگ اسامی 67 نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که برخی از نمایندگان محترم در چند نوبت دریافتی داشته‌اند ایفا می‌گردد.

این نمایندگان محترم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از مدیرعامل سابق سازمان بن و کارت هدیه به مقادیر مذکور در اسناد پیوست به موجب قانون و در راستای مصوبات هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی از محل بودجه غیرشمول در اختیار مدیرعامل، دریافت کرده‌اند. موضوع فوق هیچ اشکال قانونی نداشته و مسائل مطروحه در گزارش اخیر هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی و تبلیغات کاذبی که متعاقب آن در برخی مطبوعات و رسانه‌ها به عمل آمده، با تحریف و بیان مسائل غیرواقعی صورت گرفته و موجب مخدوش جلوه دادن امور جاری و قانونی سازمان تأمین اجتماعی و مسائل ساری و جاری در همه دوره‌های مجلس شورای اسلامی شده است، لذا توجه حضرتعالی را به منظور امعان نظر و رسیدگی دقیق آن کمیسیون محترم به موارد ذیل جلب می‌نمایم:

1-پرداخت‌هایی که به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از سوی سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته اختصاص به دوره خاص ندارد و با بررسی اسناد موجود، مشخص است که تقریبا در اکثر دوره‌ها در همین حد پرداختی صورت گرفته است. در سازمان تأمین اجتماعی بودجه غیرشمول طبق رسالت سازمانی جهت پرداخت کمک هزینه درمانی برای بیمه‌شدگان و کمک به خانواده‌های نیازمند که بیمه تأمین اجتماعی هستند پیش‌بینی گردیده لذا در همه دوره‌ها بخشی از این بودجه در اختیار نمایندگان محترم خصوصاً عزیزانی که از حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های محروم هستند قرار گرفته تا جهت پاسخگویی به مراجعاتی که در این خصوص دارند هزینه نمایند و به واسطه اعتمادی که ویژگی جایگاه رفیع نمایندگی ملت شریف ایران بوده، در هیچ دوره‌ای صورتحساب و رسید هزینه از نمایندگان محترم اخذ نشده است و اصولا در مقررات بودجه غیرشمول اخذ صورتحساب هزینه در این امور پیش‌بینی نشده و بر اساس اختیارات تفویضی ضرورتی هم نداشته است.

2-همانگونه که به موجب اسناد پیوست ملاحظه می‌فرمایید جناب آقای محجوب نماینده محترم تهران و اکثر همکاران ایشان در هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی جزء دریافت‌کنندگان کارت هدیه و بن بوده‌اند و با بررسی اسناد دوره‌های قبل نیز این رویه موجود است. اینجانب در تاریخ 9/9/92 و قبل از نهایی شدن گزارش کمیسیون، در نامه‌ای که به پیوست تقدیم می‌گردد و جناب آقای محجوب نیز بدون ذکر مفاد آن در گزارش نهایی تصریح نموده‌اند که پیوست مستندات گزارش شده است، صریحاً نسبت به اشتباه بودن تعداد نمایندگان مذکور و همچنین ذکر این پرداخت‌ها بدون بیان علت و مورد مصرف آن که موجب ابهام‌آفرینی می‌شود توضیح داده‌ام و خدمت ایشان صریحاً نوشته‌ام که خودتان نیز در لیست قبلی و در دوره پیشین جزء دریافت‌کنندگان این وجوه بوده‌اید و اگر آن را خلاف می‌دانید میزان و دفعات موضوعیت ندارد، زیرا وقتی شراب حرام است خوردن یک جرعه یا چند بطری دارای حد واحد است. ولکن ظاهراً ایشان اصرار داشته‌اند که بدون توجه به توضیحات کتبی اینجانب و بیان موازین قانونی مربوطه، تعداد و اسامی نمایندگان محترم را بدون جهت در مطبوعات و رسانه‌ها منتشر تا پیرامون آنان بدون دلیل ابهام‌آفرینی شود.

3- علت عدم ارائه اسامی و مشخصات نمایندگان محترم مجلس که منظور نظر آقای محجوب است اجتناب از سوءاستفاده سیاسی و جناحی بود. همانگونه که استحضار دارید این تحقیق و تفحص توسط یک حزب سیاسی انجام گردید و تقریباً اکثر کارمندانی که آقای محجوب جهت این کار به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرده‌‌اند پرسنل حزب سیاسی «خانه کارگر» هستند. پرسنل مربوطه فقط به دنبال اهداف سیاسی و تخریب رقبای خود بوده‌اند. موارد متعدد در رابطه با مراجعه به اینجانب و برخی معاونین سازمان و مدیر مسئول روزنامه خورشید به شرحی که در مصاحبه مطبوعاتی ایشان آمده است این امر را ثابت و محرز می‌نماید که دلایل خود را جهت رسیدگی به آن کمیسیون محترم ارسال می‌نمایم.

در پایان، امید است با دقت و قاطعیت به تخلفاتی که نمایندگان محترم عضو تحقیق و تفحص مجلس بر خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌های مطبوعاتی انجام داده و با تبلیغات کاذب و انبوه پرداخت رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی و حتی هتک حیثیت جایگاه نمایندگان محترم گردیده‌اند، رسیدگی و با متخلفین مذکور برخورد قانونی به عمل آورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha