سلامت نیوز: یک دکترای اپتومتری گفت: افرادی که تحت جراحی عیوب انکساری قرار گرفته‌اند، برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها که در مراحل اولیه تشخیص داده نمی‌شود، سوابق جراحی را در اختیار پزشک قرار دهند.

دکتر ابراهیم جعفرزاده پور در گفت وگو با ایسنا، گفت: جراحی انکساری یکی از مواردی است که باعث می شود ضخامتی از قرنیه برداشته و قرنیه نازک شود وقتی بعد از جراحی انکساری فشارچشم اندازه‌گیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این حالت ممکن است به صورت کاذب فشار چشم کمتر از آنچه که هست نشان داده شود، این امر باعث می‌شود برخی بیماران در مراجعه بعدی به پزشک و معاینات دوره‌ای به این مسئله توجه نکرده و تاریخچه دقیقی از جراحی را در اختیار معاینه کننده قرار ندهند.

این دکترای اپتومتری افزود: توصیه می شود افرادی که تحت جراحی انکساری قرار گرفته‌اند وقتی برای معاینات دوره‌ای به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حتما سوابق جراحی خود را در اختیار پزشک قرار دهند، این امر باعث می شود که از عدم تشخیص برخی بیماری‌های چشمی در سن میانسالی پیشگیری شود.

فشارچشم، تغییرات سرعصب بینایی و تغییرات میدان بینایی از علایم آب سیاه است


جعفرزاده پور تصریح کرد: بیماری آب سیاه بیماری است که در سنین میانسالی اتفاق می افتد و با سه علامت فشارچشم، تغییرات سرعصب بینایی و تغییرات میدان بینایی قابل تشخیص است.

وی گفت: بر اثر جراحی انکساری ممکن است در تخمین صحیح فشار چشم دچار اشکال شویم بنابراین پزشک فکر می کند که فشار چشم بالا نیست ولی اگر سابقه جراحی عیوب انکساری را بداند با توجه به سابقه جراحی بیمار درمان های مناسب برای بیمار آغاز می شود.

این دکترای اپتومتری اظهار کرد: افرادی که تحت عمل جراحی عیوب انکساری قرار گرفته و بنا به دلایلی پزشک خود را تغییر می‌دهند برای اینکه پزشک در تشخیص و درمان دچار مشکل نشود سوابق چشمی و بینایی خود را در اختیار پزشک جدید قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha