سلامت نیو:  پس از گذشت بیش از 6سال از تصویب و ابلاغ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اجرا نشدن و برزمین ماندن این قانون در دولت های نهم و دهم،برخی اظهار نظرها از سوی مسئولان دولتی حکایت از در نظر نگرفتن بودجه مورد نیاز اجرای این قانون در بودجه سال آینده و احتمال اجرا نشدن کامل آن در سال آینده دارد.

دکتر مسعود فلاحی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خراسان از در نظر نگرفتن بودجه ای جداگانه برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در لایحه بودجه 93خبر داد و گفت:بر اساس قانون ،خدمات پرستاری و پزشکی باید پس از تعرفه گذاری توسط شورای عالی بیمه تایید و توسط بیمه ها خرید خدمت شود.

لذا با توجه به تصویب نشدن تعرفه های پرستاری در شورای عالی بیمه،بیمه ها تعهدی برای خرید خدمت خدمات پرستاری ندارند و بودجه ای هم برای این کار در بودجه سالانه خود در نظر نگرفته اند.وی با رد احتمال پرداخت هزینه های اجرای قانون توسط وزارت بهداشت گفت:متاسفانه کسری بودجه وزارت بهداشت مشکلات بسیاری را برای این وزارتخانه ایجاد کرده است و اولویت مسئولان ابتدا تامین دارو و درمان مردم و پس از آن پرداخت حقوق معوقه کارکنان است.

میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری نیز با تاکید بر این که مسئولان وزارت بهداشت به دنبال راهکاری کم هزینه برای اجرای این قانون هستند به خراسان گفت:دولت قبل معتقد بود قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید از طریق درآمدهای بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی اجرا شود درحالی که دولت یازدهم معتقد به خرید خدمات پرستاری توسط بیمه هاست.

وی افزود: برای خرید خدمات پرستاری توسط بیمه ها بودجه ای معادل 200میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با تصویب در شورای عالی بیمه این مهم محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha