سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پوشش بیمه‌ای یکسان برای همه افراد جامعه، پرداخت برابر حق بیمه و در نهایت ارایه خدماتی مشابه برای بیمه شدگان را از اهداف اصلی طرح اجتماعی بیمه فراگیر خواند.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت‌، با تاکید بر اهمیت طرح بیمه اجتماعی فراگیر، افزود: طرح مذکور به جهت ضرورت و اهمیت آن مدتی است در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته، به گونه‌ای که این کمیسیون جلساتی را برای جمع‌بندی این طرح برگزار کرده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی‌، ادامه داد: واقعیت آن است که در طرح بیمه اجتماعی فراگیر همه مردم باید حق بیمه یکسانی پرداخت کرده و از خدمات بیمه‌ای یکسانی برخوردار شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از تبعیض در ارایه خدمات بیمه‌ای از سوی بیمه‌های مختلف، تصریح کرد: تمام افرادی که تحت پوشش بیمه شرکت نفت هستند با پرداخت حق بیمه‌ای ماهانه 16 هزار تومان از خدمات همه جانبه‌ای مانند دندانپزشکی بهره‌مند هستند اما کارمندی که به همین میزان حق بیمه پرداخت می‌کند از چنین خدماتی استفاده نمی‌کند.

عباسی، با یادآوری اهداف طرح بیمه اجتماعی فراگیر،‌ تاکید کرد: تحت پوشش قرار گرفتن همه افراد جامعه زیر پوشش بیمه‌ای یکسان، پرداخت برابر حق بیمه و در نهایت ارایه خدماتی مشابه برای بیمه شدگان از جمله اهداف طرح یاد شده به شمار می‌رود به صورتی که همه مردم در همه جا بتوانند از خدمات برابری برخوردار شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرح بیمه اجتماعی فراگیر یکپارچه‌سازی بیمه‌ها را به دنبال دارد، گفت: به طور حتم اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال آن است تا این طرح را به نتیجه مطلوبی برسانند زیرا اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر منجر به بهبود وضعیت حوزه سلامت می‌شود.

گفتنی‌است؛ با وجود ضرورت‌ پوشش تامین اجتماعی برای همه افراد جامعه، برآوردها نشان می‌دهد که هنوز حدود 40 درصد از فعالان بازار کار، زیر پوشش بیمه اجتماعی نیستند؛ بدون شک با توجه به اینکه نبود پوشش بیمه‌های اجتماعی می‌تواند خانواده‌ها را در شرایط خطر مانند حوادث منجر به فوت یا ازکار افتادگی و نیز در دوارن سالمندی با بحران‌های جدی روبرو سازد، در صورت ادامه روند موجود و بیمه نشدن بخش قابل توجهی از جامعه، همزمان با تغییر ترکیب جمعیت کشور به سمت سالمندی، این وضعیت می‌تواند موجب گسترش فقر و ناامنی اجتماعی شود. بر مبنای این ضرورت طرح بیمه اجتماعی فراگیر با هدف پوشش تمام افراد و خانوارهایی که از این پوش برخوردار نیستند ارایه شده است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha