نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با هشدار به رشد طلاق در کشور گفت: آمار طلاق در 8 ماه اول سال 92 به نسبت سال 91 تقریبا 6 درصد افزایش داشته است.

سلامت نیوز: نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با هشدار به رشد طلاق در کشور گفت: آمار طلاق در 8 ماه اول سال 92 به نسبت سال 91 تقریبا 6 درصد افزایش داشته است.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون زنان اقداماتی را برای کاهش میزان طلاق در دستور کار دارد یا نه؟ گفت: در این رابطه حساسیت های زیادی وجود دارد به طوری که نخستین جلسه سه شنبه پیش درباره موضوع طلاق در فراکسیون زنان برگزار شد، همچنین جلسه ای در مرکز پژوهش ها توسط فراکسیون زنان و نماینده ها و دستگاه های مربوطه برگزار که در این جلسات به عوامل و دلایل افزایش طلاق در کشور پرداخته شد.
 

وی در خصوص آمار طلاق در کشورمان خاطر نشان کرد: در واقع آمار طلاق در کشور ما حدود 18.1 درصد به ازای هر صد ازدواج است و طبق بررسی های انجام شده آمار طلاق در 8 ماه اول سال 92 به نسبت سال 91 تقریبا 6 درصد افزایش داشته است، البته آمار ازدواج نیز حدود 6 درصد کاهش یافته است.


میرگلو بیات با اشاره به آمار 35 درصدی طلاق در تهران افزود: بیشترین آمار طلاق در کشور مربوط به تهران، خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، بوشهر و اصفهان و کمترین آمار طلاق مربوط به استان سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و ایلام اعلام شده است.
 

نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شایع ترین علت طلاق در کشور اعتیاد و همچنین موضوع اشتغال بیان شده است.
 

میرگلو بیات اظهار داشت: کتابها و مقالات بسیاری در خصوص موضوع طلاق نوشته شده که هنوز اجرایی نشده است.
 

وی همچنین ادامه داد: بر اساس موضوع طلاق در جلسه ای که برگزار شد، از دستگاه های مربوطه خواسته شد گزارشی از مطالعاتی که تاکنون راجع به موضوع طلاق انجام داده اند، تهیه کنند تا در جلسه آینده فراکسیون زنان راهکارهای عملی برای کاهش میزان طلاق را از میان این گزارشات انتخاب شود که طبق آن بتوانیم کارهای مربوطه راجع به تامین اعتبار و بودجه لازمه و برنامه های لازم که می توان عملی کرد را اجرایی کنیم.
 

میرگلو بیات گفت: این جلسات احتمالا هر دو هفته یکبار برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha