سلامت نیوز: رئیس فراکسیون زنان مجلس، با تاکید بر اینکه اگر اعتباری برای مرخصی زایمان مادران از 6 به 9 ماه در نظر گرفته نشود این طرح اجرایی نمی شود، گفت: به طور حتم فراکسیون زنان مجلس به دنبال ردیف اعتبار برای اجرایی شدن طرح مذکور است.

فاطمه رهبر در گفت وگو با پانا  با اشاره به افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 به 9 ماه، افزود: با وجود آنکه در ابتدا فراز و نشیب های زیادی برای این طرح وجود داشت اما در نهایت این مهم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دولت را مجاز به اجرای این قانون کرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: طی روزهای اخیر فراکسیون زنان مجلس جلسه ای را با خانم ملاوردی معاونت امورزنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار کرد که در این نشست تصمیماتی درباره درنظر گرفتن اعتبار برای مصوباتی همچون مرخصی زایمان مادران از 6 به 9 ماه مورد تایید قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اختصاص ردیف بودجه برای طرح افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه به سیاست های تدوین بودجه دولت برمی گردد، تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح یاد شده همه مراکز خصوصی و دولتی را دربر می گیرد لذا ما درخواست خود را برای اختصاص بودجه به این مهم ارایه کرده‌ایم لذا امید است اعتباری ویژه ای برای آن درنظر گیرند.

 وی، درباره بیمه زنان خانه دار، افزود: بیمه زنان خانه دار نخستین بار در قانون بودجه سال 1392 از سوی مجلس پیش بینی شد در این طرح باید با اختصاص 100 میلیارد تومان 200 هزار زنان خانه دار تحت پوشش قرار گیرند که متاسفانه اجرای این طرح به دلیل بار مالی و عدم تخصیص بودجه به طول انجامید.

رهبر گفت: بعد از مکاتباتی که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاونت راهبردی ریاست جمهوری انجام گرفت قرار شد منابع مالی این طرح تامین شود به گونه ای که در لایحه بودجه 93 برای تکمیل اجرای آن پیش بینی لازم انجام گیرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر با اختصاص 30 درصد از منابع، طرح بیمه زنان خانه دار تا حدودی اجرایی شده است که البته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز وعده داده تا پایان سال 92 حدود 200 هزار نفر از زنان خانه دار نیز تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha