سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 88389
سلامت نیوز: رییس بیمارستان هاجر تهران گفت: 60 هزار نفر در سال در کشور دچار زخم پای دیابتی می شوند که از این تعداد، پای 17 هزار نفر آنان قطع می شود.

امیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون چهار میلیون بیمار دیابتی در کشور شناسایی شده و به همین میزان نیز در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند، افزود: برای هر بیمار دیابتی در سال پنج هزار دلار هزینه می شود و اگر پای او قطع شود هزینه او به 20 تا 40 هزار دلار می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالانه 60 هزار نفر در کشور دچار زخم پای دیابت می شوند، میلیاردها تومان صرف درمان آنان می شود.

رییس بیمارستان هاجر اظهار داشت: دیابت یکی از پرهزینه ترین بیماری های شایع در کشور است که 40 درصد منابع مالی بهداشت و درمان را به خود اختصاص داده است.

رجبی با اشاره به اینکه شایع ترین عارضه دیابت، زخم پای دیابتی است، گفت: با بازدید روزانه پا و پوشیدن کفش مناسب می توان تا 80 درصد از هزینه های درمانی و ناتوانی های جسمی پیشگیری کرد.

وی یادآور شد: حدود 10 درصد جامعه به دیابت مبتلا هستند که با مبتلا شدن آنان به عوارض دیابت مانند زخم پا، نیروی کار از بین رفته و خانواده ها را درگیر بیماری خود می کنند.

رییس بیمارستان هاجر گفت: پانسمان های جدیدی برای مبتلایان به زخم پای دیابتی به کار گرفته می شود که بیماران را از قطع پا، نجات می دهد.

رجبی افزود: بیش از 85 درصد افرادی که در معرض قطع عضو هستند با فعالیت های درمانی بیمارستان هاجر از قطع عضو آنان پیشگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha