سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 88391
سلامت نیوز: در حالی که علت و منشا بروز تنگی نفس مردم اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، گزارش ها حاکی از مراجعه دست کم 200اهوازی در هر شبانه روز به مراکز درمانی به علت ابتلا به این پدیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با وجود این که کماکان مراکز درمانی در اهواز به دلیل ابتلای افراد به تنگی نفس مراجعه کننده دارد اما وضعیت پیش آمده در پی وقوع دو اپیدمی به علت بروز این مساله رو به پایداری پیش می رود.

دکتر سامان موگهی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای بخش اطفال بیمارستان ابوذر اهواز هم فضای لازم شناسایی و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و بزودی استقرار خواهند یافت.

وی اضافه کرد: با نصب و استقرار این امکانات فشاری که تاکنون در این بخش برای رسیدگی و درمان اطفال به علت ابتلا به تنگی نفس وجود داشت کمتر خواهد شد.

برای بررسی آخرین وضعیت اپیدمی تنگی نفس در اهواز و شناسایی عوامل و منشا بروز آن هم اینک نشستی با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال برگزاری است.

از آغاز این اپیدمی تاکنون افزون بر 20هزار نفر از مردم اهواز و برخی از شهرهای دیگر خوزستان به دلیل ابتلا به تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

علت این امر هنوز شناسایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha