سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه خواهان انتشار اسامی نمایندگان دریافت کننده پول از تأمین اجتماعی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نطق میان دستور خود با اشاره به اینکه طی تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی مشخص شده است که 35 نفر از نمایندگان مجلس مبالغی را از سازمان تأمین اجتماعی گرفتند، گفت: لازم است برای تنویر افکار عمومی اسامی کسانی که این پول را گرفته‌اند و مبالغی که گرفته شده است اعلام شود تا نمایندگان مورد سوءظن قرار نگیرند.

عثمانی همچنین با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: حقوق کارکنان دولت با تورم همخوانی ندارد. معیشت مردم از حالت عادی خارج شده است و به همین دلیل دولت باید در بودجه روشی منطقی برای حل این مشکل درنظر بگیرد. در این میان فرهنگیان دارای مشکلات مضاعفند چرا که هزینه زندگی آنها افزایش یافته ولی حقوق آنها ثابت است و هزینه بیمه طلائی که قرار بود به صورت 50، 50 با مشارکت وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود حالا به صورت 100 درصد از جیب معلمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی در کشور گفت: راه‌اندازی فعالیت این پروژه‌ها منوط به داشتن نگاه عدالت‌خواهانه است. دولت در بودجه خود استدلال آورده است که بودجه عمرانی محدود به طرح‌هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت داشته‌اند اختصاص پیدا کند، در حالی که با این رویه طرح‌ها در مناطق محروم که کمتر از این پیشرفت داشته است نادیده گرفته می‌شود و همان طرح‌هایی ادامه پیدا می‌کنند که دولت قبلی به آنها عنایت داشته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با گلایه از آمارهای غلط در مورد بیکاری جوانان گفت: ایجاد اشتغال وظیفه ذاتی دولت است، روزانه خیل جوانان از دانشگاه‌ها خارج و وارد بازار کار می‌شوند اما هیچ شغلی برای آنها نیست. دولت یا باید برای آنها اشتغال ایجاد کند یا به آنها بیمه بیکاری بپردازد.

عثمانی اظهار کرد: در حالی که بانک‌ها وام‌های میلیاردی به برخی نورچشمی‌ها می‌دهند مردم برای وام‌های دو سه میلیون تومانی دچار مشکلات فراوان هستند. فضای آموزشی در شهرستان‌های بوکان و روستاها قابل قبول نیست. مراکز بهداشت فاقد پزشک عمومی هستند و هیچکس پاسخگو نیست . زیرمیزی پزشکان مردم را اذیت می‌کند و وزیر کاری را در این مورد انجام نمی‌دهد. شوراهای روستا تمام بار مشکلات را به دوش می‌کشند و هیچ حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند. دهیاران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و دولت برای استخدام آنها باید اقدامی انجام دهد.

نماینده بوکان در ادامه نسبت به ناکافی بودن جایگاه‌های CNG در حوزه انتخابیه، نبود بانک در شهر سیمینه و تأمین نشدن آب مردم از سدی که متعلق به آنهاست اعتراض کرد و گفت: مردم به استاندار فهیم استان چشم دوخته‌اند تا با تعیین فرماندران آگاه به مشکلات گامی در جهت بهبود اوضاع بردارد.

وی در پایان از چیتچیان وزیر نیرو خواست تا بودجه سد سیمینه را که عملیات عمرانی آن 20 سال است آغاز شده تأمین کند و گفت: در صورتی که این بودجه تأمین نشود من استعفاء خواهم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha