سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 88398
سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پرشکی گفت: نیم درصد از مداخلات پزشکی در کشور در حوزه خطای پزشکی قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، "علیرضا زالی"، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان قصا و دارو و سازمان نظام پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: ۱۹۰۰۰ دارو ساز در سازمان نظام پزشکی ثبت شده‌اند که عمدتا در خدمات داروخانه‌ای فعال هستند.

وی در پاسخ به اینکه خطا‌های پزشکی در کشور در حال افزایش است گفت: آمار متفاوتی وجود دارد و نظام پزشکی به به دنبال آن است که نظام ثبت خطاهای پزشکی داوطلبانه را اجرا کند.

وی افزود: با اجرای نظام "ثبت خطای پزشکی داوطلبانه"، هر پزشکی می‌تواند خطای پرشکی را به صورت داوطلبانه در این نظام اعلام کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین به ارائه آماری از خطای پزشکی در کشور پرداخت و افزود: در کشور نیم درصد از مداخلات پزشکی در حوزه خطاهای پزشکی صورت می‌گیرد این در حالی است که این رقم در دنیا ۳ درصد است.

وی تصریح کرد: البته این به آن معنا نیست که در کشورمان نسبت به کشورهای سایر دنیا خطای پزشکی کمتر صورت می‌گیرد بلکه به این دلیل است که‌‌ همان طور که گفتم خطای پزشکی ثبت نمی‌شود.

زالی خاطر نشان کرد: در آمریکا میزان مرگ و میر ناشی از خطای پزشکی از سرطان سینه بالا‌تر است که این به این دلیل است که هر چه تکنولوژی بیشتر می‌شود شانس بروز خطا افزایش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha