سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا به حال میزان اسامی برنج‌هایی که آلوده بوده و ما آنها را اعلام کردیم، 120 نمونه بوده ولی "سازمان استاندارد" ۱۱ نمونه آن را آلوده اعلام کرده است که این تناقض‌ها به علت موازی‌کاری است که ما موافق آن نیستیم.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص برنج‌های آلوده گفت: واردات برنج برعهده سازمان بازرگانی است و وظیفه "وزارت بهداشت" این است که برنجی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود را از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار دهد و در صورت نبود مشکل اجازه ترخیص آن را بدهد.

وی با بیان اینکه در هفت ماه اول امسال یک درصد برنج‌های وارداتی به دلیل آلودگی مرجوع شدند، افزود: تا به حال میزان اسامی برنج‌هایی که آلوده بوده و ما آنها را اعلام کردیم، 120 نمونه بوده ولی "سازمان استاندارد" ۱۱ نمونه آن را آلوده اعلام کرده است که این تناقض‌ها به علت موازی‌کاری است که ما موافق آن نیستیم.

دیناروند تاکید کرد: یکسری از برنج‌ها هم از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شود که این موضوع از اختیارات ما خارج است اما بازرسان ما در بازرسی‌های خود در بازار از این برنج‌ها نمونه‌گیری می‌کنند که در صورت مثبت بودن آزمایش اقدام به جمع‌آوری این نمونه برنج می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha