سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: برای رفاه حال 38 میلیون بیمه شده در سراسر کشور سیستم های آی تی و ارجاع داخلی در بخش درمان راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا «سید تقی نوربخش»در نشست خبری افزود: به منظور رسیدن به قانون الزام در سازمان تامین اجتماعی ، سیستم ارجاع داخلی در بخش درمان راه اندازی می شود .

وی توضیح داد به عنوان مثال اگر بیماری در بخش درمانی در یکی از شهر های اصفهان دچار مشکلی است وارد سیستم ارجاع می شود اگر مشکل درمانی وی در آن شهر رفع نشود از طریق این سیستم به مراکز درمانی اصفهان منتقل شده و همچنین اگر در این استان وی درمان نشود به بیمارستان های تامین اجتماعی در تهران ارجاع و در غیر این صورت به مراکز درمانی دانشگاهی منتقل می کنیم تا وی تحت درمان کامل قرار گیرد.

نوربخش ادامه داد: در بخش آی تی نیز خدمات بیمه ای را غیر حضوری می کنیم که این امر در یکی دو ماه آینده محقق می شود و همچنین وصول فهرست حق بیمه و جمع آوری سوابق بیمه ای به طور کامل اینترنتی می شود.

نوربخش اظهار داشت : هم اکنون وصول فهرست حق بیمه در 60 شعبه تامین اجتماعی اینترنتی شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص بیماران ام اس که آیا جز بیماران خاص قرار می گیرند گفت: ما سعی می کنیم این بیماران در رده بیماران خاص قرار بگیرد تا دارویشان را رایگان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: البته این امر مستلزم مصوبه شورای عالی بیمه است و در حال حاضر همکاری و هماهنگی خوبی با این شورا داریم.

نوربخش در خصوص قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: قرار بود 200 هزار کارگر با تامین اعتبار 900 میلیارد تومان بیمه شوند که محقق نشد.

وی اظهارداشت: در این سه ماه گذشته از مجموع این اعتبار 300 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی واریز شده است و 150 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و فقط 50 هزار نفر دیگر باقی مانده است که با تامین اعتبار به زودی آنها نیز بیمه می شوند.

نوربخش با تاکید بر اینکه بیمه خبرنگاران هم اکنون مشکلی ندارد اظهارداشت: قرار است در خانه هنر مندان و وزارت ارشاد، شعبات بیمه تامین اجتماعی ایجاد شود تا خبرنگاران به دلیل مشغله های زیاد به راحتی بتوانند برای بیمه خود به این شعبات مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در شعبه 27 سازمان تامین اجتماعی که سیستم آی تی در آن به صورت آزمایشی فعال است خدمات بیمه ای ویژه خبرنگاران ارایه می شود.


*** ادامه اجرای طرح بیمه زنان خانه دار

مدیر عامل تامین اجتماعی با بیان اینکه اجرای بیمه زنان خانه دار همچنان ادامه دارد گفت: زنان خانه دار در قالب مشاغل آزاد زیر 45 سال می توانند برای بیمه شدن به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سه مدل بیمه ای برای آنها وجود دارد که می توانند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند ، گفت: مدل اول فقط بازنشستگی با پرداخت ماهانه 60 هزار تومان ، مدل دوم بازنشستگی و فوت با پرداخت ماهانه 75 هزار تومان و مدل سوم بازنشستگی ، فوت و از کار افتادگی با پرداخت ماهانه 90 هزار تومان است.

نوربخش اظهارداشت: همچنین گروهی از زنان را سازمان های بهزیستی و کمیته امداد برای بیمه شدن معرفی می کنند که تعداد آنان حدود 150 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: در بودجه امسال پیش بینی شده است که دولت حدود 200 هزار نفر از زنان خانه دار صندوق تامین اجتماعی و صندوق عشایر را با اعتباریکصد میلیارد تومان بیمه کند .

نوربخش در ادامه به افزایش 18 درصدی حقوق مستمری بگیران و باز نشستگان در سال آینده نیز اشاره کرد .


*** شکل ظاهری استخدام 500 نفر در سازمان تامین اجتماعی قانونی بوده است


مدیر عامل تامین اجتماعی با بیان اینکه استخدام 500 نفر در سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیات امنا بوده و شکل ظاهری آن قانونی است گفت: ما در حال ارزیابی نحوه استخدام این افراد هستیم و برخی از آنها رسمی نمی شوند.

وی اطمینان داد که در دوره مدیریت جدید ، استخدام ها دقیقا قانونی خواهد بود و مانند دوره قبلی این کار را نخواهیم کرد.


*** یک هزار و 500 میلیارد تومان در ذخیره استراتژیک تامین اجتماعی


نوربخش در ادامه به این مساله که سازمان تامین اجتماعی دارای یک ذخیره استراتژیک است اظهارداشت : هم اکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان در این ذخیره استراتژیک وجود دارد و اگر این سازمان با مشکلی مواجه شد می تواند از این ذخیره برای بیمه شدگان هزینه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha