سلامت نیوز: یک متخصص داخلی اظهار داشت: سیگاری‌ها و سالمندان که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به "پنومونی" قرار دارند.

دکتر جعفر نوابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از باکتری‌ها در بروز عفونت ریه (پنومونی) تاثیرگذار هستند، شایع‌ترین آنها را باکتری «پونوموک» عنوان کرد.

به گفته نوابی عفونت ریه در صورت ورود این نوع باکتری‌ها به بدن و ضعف سیستم ایمنی خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در همین راستا افرد سیگاری، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و نیز بیماران ریوی بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

این متخصص داخلی تب، سرفه، خلط، درد سینه و تنگی نفس را از جمله علائم "پنومونی" عنوان کرد و اظهار داشت: درمان این نوع عفونت با دارو امکان پذیر است.

نوابی در خصوص استفاده خودسرانه برخی از بیماران از آنتی بیوتیک به منظور درمان این بیماری هشدار داد و خاطرنشان کرد: این امر موجب شده تا در برخی موارد باکتری‌ها به آنتی بیوتیک‌های تجویز شده مقاومت نشان دهند و مجبور به استفاده از آنتی ‌یوتیک‌های قوی‌تری به منظور درمان شویم.

وی با بیان اینکه تب ناشی از "پنومونی" در صورت درمان طی دو تا سه روز قطع می شود، طول دوره کامل درمان این بیماری را هفت تا 14 روز عنوان کرد.

به گفته این متخصص داخلی چنانچه این نوع عفونت در صورت درمان دوباره عود کند، باید نوع آنتی بیوتیک‌ها را عوض کرده و نوع قوی‌تری را استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha