سلامت نیوز: متخصص گوش،حلق و بینی گفت: گرفتن بینی هنگام عطسه باعث مشکلاتی در سطح گوش میانی می‌شود و حتی ممکن است در مواردی خاص موجب پارگی یک پرده گوش تازه ترمیم‌ شده، بشود.

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افراد هنگام عطسه با نگه‌داشتن دستمال کاغذی در جلوی بینی و دهان از پرتاب قطره‌ها و ترشحات تنفسی به فضا و سطوح جلوگیری می‌کنند اما نباید به واسطه بستن دهان یا گرفتن بینی از بروز عطسه جلوگیری کرد.

 وی گفت: از نظر بهداشتی به منظور جلوگیری از سرایت و انتشار میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا پیشنهاد می‌شود که افراد هنگام عطسه کردن با نگه‌داشتن دستمال کاغذی در جلوی بینی و دهان از پرتاب قطره‌ها و ترشحات تنفسی به فضا و سطوح جلوگیری کنند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: در صورت در دسترس نبودن دستمال کاغذی استفاده از سطح داخلی ناحیه آرنج و قرار دادن این ناحیه در جلوی بینی و دهان توصیه می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این امر به معنی مسدود کردن دهان و بینی و جلوگیری از بروز عطسه نیست؛ چرا که عطسه یک مکانیزم دفاعی راه‌های تنفسی به منظور خارج کردن ترشحات، محسوب می‌شود.

ربانی اناری ادامه داد: در صورت گرفتن و مسدود کردن سوراخ‌های بینی، حین عطسه کردن احتمال انتقال فشار هوا از طریق شیپور استاش که بین بینی و حلق واقع شده است به حفره گوش و پشت پرده گوش وجود دارد.

متخصص گوش، حلق و بینی افزود: این مسئله می‌تواند باعث مشکلاتی در سطح گوش میانی شود و حتی در مواردی خاص موجب پارگی یک پرده گوش تازه ترمیم‌ شده، بشود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به افراد پیشنهاد کرد: به واسطه بستن دهان یا گرفتن بینی نباید از بروز عطسه جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha