رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور از ورود موج ترکیبی جدید ایدز از راه جنسی و تزریقی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود موج بعدی ایدز را در معتادان داشته باشیم.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور از ورود موج ترکیبی جدید ایدز از راه جنسی و تزریقی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود موج بعدی ایدز را در معتادان داشته باشیم.

مینو محرز در گفت‌وگو با فارس، گفت: آموزش مداوم در مورد ایدز باید در وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما داده شود چرا که موضوع انتقال ایدز از راه جنسی و افزایش آن با مصرف مواد محرک موضوعی بسیار خطرناک شده است.

وی ادامه داد: این موضوع به این دلیل خطرناک شده که اکثر جوانان، زمانی که به ما مراجعه می‌کنند مواد محرک را نمی‌شناسند بلکه فقط این مواد را عاملی نشاط‌آور می‌دانند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور از ورود موج ترکیبی جدید ایدز از راه جنسی و تزریقی خبر داد و گفت: برنامه کاهش آسیب‌ها ضعیف تر شده و برنامه‌هایی که در این زمینه اجرا می‌شد اکنون کمی کمرنگ شده است در نتیجه پیش‌بینی می‌شود موج بعدی ایدز را در معتادان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وضع بسیار نگران کننده‌ای در پیش است گفت: برنامه‌ای که در سالهای قبل با عنوان نصب دستگاه‌های خودپرداز لوازم پیشگیری مطرح بود باید مجدد فعال شوند و کاهش آسیب به معنی دادن وسایل پیشگیری این بیماری از راه جنسی و توزیع سرنگ به صورت مجانی است.

محرز گفت: اینکه فقط متادون به معتادان بدهیم دیگر جوابگو نیست چرا که در ارائه خدمات بهداشت و درمان بچه‌های خوب و بد مطرح نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha