سلامت نیوز: مدیر کل سلامت روانی- اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از آمار شیوع 15.6 درصدی جمعیت کشور به یکی از اختلالات اضطرابی خبر داد.

 احمد حاجبی در گفت و گو با فارس،‌ اظهار داشت: طبق آخرین پیمایش کشوری به طور متوسط 15.6 درصد جمعیت کشور به یکی از اختلالات اضطرابی مبتلا هستند.

علی اسماعیلی،روانشناس نیز با اشاره به بالا بودن ‌آمار مبتلایان به اختلالات اضطرابی گفت: اختلال وسواس اجباری 3 تا 5 درصد جمعیت را به خود اختصاص می‌دهد.

اسماعیلی افزود: 3 تا 6 درصد جمعیت کشور نیز به اختلالات اضطراب فراگیر مبتلا هستند اما در مجموع می توان رقم کلی 15 درصد را برای کل اختلالات اضطرابی عنوان کرد.

وی ادامه داد: شیوع اختلالات اضطرابی به میزان تحصیلات فرد ارتباطی ندارد. افراد تحصیلکرده به دلیل حل مسائل بیشتر دچار اختلالات اضطرابی می شوند. البته باید گفت پیچیدگی نوع اضطراب در مبتلایان نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر است.

این متخصص بهداشت روانی اذعان داشت: اختلالات اضطرابی از سن نوجوانی شروع می شود که از این منظر باید نسبت به سلامت روانی نوجوانان 15 سال به بالا توجه ویژه ای شود.

اسماعیلی گفت: اکثر نوجوان به اختلالات وحشت زدگی و وسواس مبتلا هستند و حران هویت یکی از دلایل اضطراب نوجوانان است.

اسماعیلی اظهار داشت: اضطراب امتحان و کنکور نیز در بین نوجوانان شیوع بالایی دارد. همچنین نگرانی، اجتناب و وحشت نشانه‌های اصلی اضطراب هستند.

اسماعیلی خاطر نشان ساخت: به دلیل اینکه اختلالات اضطرابی عملکرد شغلی و اجتماعی افراد را مختل می‌کند باید نسبت به درمان آنها اقدام لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha