دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8848

مصرف پرتقال به دلیل داشتن مواد معدنی كافی به ویژه پتاسیم، منجر به افزایش حجم ادراری می شود و از این طریق سموم بدن دفع شده و انسان احساس شادی و نشاط می كند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر اسدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: پرتقال سرشار از ویتامین و املاح معدنی است كه یكی از ویتامین های مهم موجود در پرتقال ویتامین C‌ است كه نگهداری صحیح پرتقال در هوای سرد باعث حفظ ویتامین C‌ موجود در آن می شود.
وی با بیان اینكه ویتامین C‌ یكی از عوامل مهار سرطان است، گفت: مصرف پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده در پیشگیری از دیگر سرطان ها مؤثر است و برخی از تحقیقات حاكی است، سرطان مری در اشخاصی كه زیاد پرتقال مصرف می كنند، 50 درصد كمتر از اشخاص دیگر است.
این متخصص تغذیه ادامه داد: پرتقال و سایر مركبات در پایین آوردن كلسترول خون موثرند و این خاصیت به علت وجود پكتین و ورقه های نازك میان پره های پرتقال است.
وی تصریح كرد: مصرف پرتقال در پیشگیری از آلزایمر مؤثر است و مصرف روزانه 400 میكروگرم فولات كه در پرتقال به میزان فراوانی وجود دارد تا 50 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را كاهش می دهد.
وی با اشاره به سایر خواص مصرف میوه پرتقال گفت: وجود هورمون های رشد،‌كلسیم، فسفر، آهن ویتامین A‌ و ویتامین C‌ در پرتقال شرایط لازم را برای رشد و نمو استخوانها و استحكام دندانها فراهم می كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha