سلامت نیوز: رئیس دانشکده فناوریهای نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اعتیاد  شایعترین بیماری در حوزه علوم اعصاب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدرضا زرین دست رئیس دومین همایش بین المللی علوم اعصاب افزود: بیمارانی که دچار اختلالات عصبی و افسردگی می شوند ، بیشتر به اعتیاد رو می آورند.

فارماکولوژیست اظهارداشت: افرادی که از افسردگی، اضطراب، بی خوابی و دردهای مزمن رنج می برند، معمولا به استفاده خودسرانه داروها روی آورده و با مصرف طولانی مدت آنها دچار اعتیاد به داروها می شوند.

رئیس دانشکده فناوریهای نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بسیاری از بیماری ها در حیطه علوم اعصاب هستند اما منشاء آنها چندان شناخته شده نیست. بیماریهایی مانند اوتیسم، اعتیاد، بی خوابی، اختلال حافظه، درد، ام.اس و... همگی مربوط به مشکلات مغزی می شوند که قوه تصمیم گیری فرد بیمار را نیز دچار مشکل می کنند.

وی با مثال زدن بی خوابی و تمایل اکثر بیماران به مصرف دارو گفت: این افراد جهت درمان بی خوابی، خودسرانه دارو مصرف می کنند و برغم این که این داروها معمولا سمیت ندارند اما مصرف بی رویه آنها تبدیل به اعتیاد می شود.

زرین دست افزود: برای آشنایی هرچه بیشتر با مباحث مربوط به علوم اعصاب و شناختی، متخصصان علوم اعصاب، اساتید و محققان این رشته از تاریخ 27 آذر ماه جاری به مدت 3 روز در دومین همایش بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی گردهم می آیند.

دومین همایش بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی با حضور صدها تن از دانشمندان، محققان و اساتید دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، در مرکز همایشهای بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

زرین دست افزود: در دومین همایش بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ، متخصصان علوم پایه مانند فیزیولوژیست ها و فارماکولوژیست ها با متخصصان علوم بالینی (پزشکان) ارتباط نزدیک خواهند داشت و با تبادل نظر درباره مکانیسم داروها و چگونگی اثرات آنها بر علائم بالینی، به مناسب ترین روش درمان بیماریها دست می یابند.

همایش بین المللی علوم اعصاب طی 3 روز کار خود به بررسی علوم اعصاب شناختی، کارکردهای عالی مغز و چگونگی ارتقای این کارکرد ، مبانی پایه و مبانی سلولی و مولکولی بسیاری از بیماریها از طریق علوم اعصاب کلینیکی و بررسی جایگاه ذهن و عقل و ارتباط آن با مغز از طریق فلسفه علوم اعصاب می پردازد که مطمئنا برای علاقه مندان و متخصصان سایر رشته ها نیز جذاب خواهد بود.

علاقه مندان و متخصصان در علوم مختلف می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دومین همایش علوم اعصاب، به وب سایت همایش، به آدرس اینترنتی www.bcnc.ir مراجعه کنند.

این همایش بزرگ علمی به همت دانشگاههای علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، دانشگاه علم و صنعت، انجمن علوم اعصاب، ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و با همکاری و مشارکت دیگر دانشگاههای علوم پزشکی و فنی سراسر کشور، دانشگاه تربیت مدرس، انجمنهای علمی درد، نورولوژی، روانشناسی پایه و بالینی و دهها مرکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و دستگاههای اجرایی مانند شهرداری تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha