سلامت نیوز: نهمین کنگره انجمن بین‌المللی تحقیقات دندانپزشکی ایران و سیزدهمین کنگره شاخه کویتی IADR به همت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 20 تا 22 آذرماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امید مقدس دبیر اجرایی این همایش در حاشیه برگزاری این کنگره و در جمع خبرنگاران گفت: از 220 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره 75 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی و 83 مقاله برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این کنگره تنها کنگره‌ای است که ارائه سخنرانی‌ها و پوسترها به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

عضو هیات علمی بخش پریودنتیکس دانشگاه آزاد اسلامی تهران در ادامه اظهار کرد: برخلاف سالهای گذشته در این کنگره نمایشگاه وسیع از برترین شرکت‌های دندانپزشکی دایر خواهد بود و بیش از 10 کارگاه همزمان با کنگره اجرا می‌شود که برخی از آنها شامل کار عملی بر روی مدل حیوانی هستند.

وی با بیان اینکه در این همایش علاوه بر برگزاری کارگاه‌های جانبی،‌ امکان شرکت رایگان و صرفا با ثبت نام در کنگره در پنج کارگاه وجود دارد، عنوان کرد: کنگره امسال همزمان با سمپوزیوم سازمان بهداشت جهانی و با حضور پنج سخنران از سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

دکتر مقدس با اشاره به حضور شش سخنران از کشورهای کویت، یک سخنران از شیلی و ایرانیان مقیم خارج از کشور سوئد، آلمان، آمریکا و ... ادامه داد: کنگره امسال برای شرکت کنندگان دارای 14.5 امتیاز بازآموزی است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از دندانپزشکان که تخصص جراحی لثه ندارند برای درمان لثه اقدام می‌کنند، گفت: باید توجه داشته باشیم این بیماران زمانی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که علائم بیماری شدت گرفته یعنی دچار خونریزی، بوی بد دهان و یا التهاب شده‌اند اما دندانپزشکان به جرم گیری دندان‌ها اقدام می‌کنند در حالی که بدون آموزش بهداشت این عمل نتیجه بخش نخواهد بود.

وی در این رابطه ادامه داد: باید به بیماری که برای درمان دندان مراجعه می‌کند آموزش بهداشت داده شود چرا که بدون رعایت

بهداشت دهان تاثیری نخواهد داشت و درمان‌ها موفقیت آمیز نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha