مطالعات جدید نشان می دهند که برخی افراد چاق به لحاظ متابولیکی سالم هستند و در با خطر مرگ و میر به دلیل بیماری ها قلبی یا سرطان مواجه نیستند. مطالعات نشان می دهند که برخی افراد چاق به لحاظ متابولیکی سالمند و مشکل دیابت یا کلسترول بالا در خون یا فشار خون بالا ندارند.

همه ی افراد چاق در معرض بیماری های قلبی نیستند
سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می دهند که برخی افراد چاق به لحاظ متابولیکی سالم هستند و در با خطر مرگ و میر به دلیل بیماری ها قلبی یا سرطان مواجه نیستند.
به گزارش سلامت نیوز مطالعات نشان می دهند که برخی افراد چاق به لحاظ متابولیکی سالمند و مشکل دیابت یا کلسترول بالا در خون یا فشار خون بالا ندارند.

چاق بودن به خودی خود تاثیر منفی بر سلامتی فرد ندارد. اما چاقی با بیماری های قلبی و سرطان مرتبط است. اما افرادی که به لحاظ متابولیکی سالم هستند این خطرات در آن ها بسیار کم است یا اصلا با این خطر مواجه نیستند.

مطالعه ای در دانشگاه کارولینا صورت گرفت که در این مطالعه 43265 شرکت کننده حضور داشتند. محققان یافتند که 46 درصد شرکت کنندگان چاق به لحاظ متابولیکی سالم هستند. در این مطالعه کشف شد که افراد چاق اما سالم 38 درصد از افراد چاق دیگری که در مطالعه شرکت کرده بودند در معرض مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با چاقی بودند.

این در حالی است که بین این افراد سالم چاق و افراد دیگری که در مطالعه شرکت کرده بودند و چاق نبودند و دارای وزن عادی بودند به این جهت تفاوتی وجود نداشت.

خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی یا سرطان بین سی تا پنجاه درصد برای افراد چاقی که به لحاظ متابولیکی سالم بودند پایین بود و تفاوت های چشم گیری بین آن ها و افرادی که به لحاظ متابولیکی سالم بودند و دارای وزن نرمالی بودند وجود نداشت.

این مطالعه به صورت آنلاین در ژورنال قلب اروپایی منتشر یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha