مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: بودجه ای که 15 سال بود دولت برای حمایت از بیماران تالاسمی و سایر بیماران خاص پرداخت می کرد، امسال قطع شد.

به گزارش سلامت نیوز محمدرضا مشهدی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: از ابتدای امسال برای دریافت این بودجه در بین سه مجموعه وزارت بهداشت، مرکز پیوند بیماریهای خاص و سازمان بیمه خدمات درمانی، سرگردان بودیم چون نمی دانستیم قرار است از طریق کدام یک از آنها بودجه را دریافت کنیم.

وی، به نامه نگاری ها و مکاتبات انجمن با مرکز پیوند بیماریهای خاص و بیمه خدمات درمانی اشاره کرد و افزود: مرکز پیوند در پاسخ نامه انجمن، عنوان داشت این بودجه به بیمه خدمات درمانی منتقل شده و سازمان بیمه خدمات درمانی نیز وجود دستورالعملی برای پرداخت این بودجه را نفی کرد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران، از مکاتبه با دفتر وزیر بهداشت برای پیگیری موضوع خبر داد و گفت: دفتر وزیر از قول دکتر لنکرانی عنوان کرد که بودجه در نیمه دوم سال پرداخت می شود و حتی وزیر با مبلغ بیشتری برای کمک به انجمن موافقت کرده اند.

مشهدی، بودجه ای که می بایست امسال دریافت می کردند را 70 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام دفتر وزیر بهداشت، این مبلغ تا 100 میلیون تومان افزایش یافته و قرار بود طی ماههای آذر و دی پرداخت شود.

وی، در عین حال به قطع امید از دریافت این بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه چندی پیش مطلع شدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و دولت پرداخت این کمک ها به انجمن های بیماران خاص را قطع کرده است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران، با اعلام اینکه این حمایت ها در راستای مصوبه دولت و در جهت حمایت از بیماران خاص طی 15 سال اخیر صورت می گرفت، افزود: این کمک ها در قبال صورت حساب مالی انجمن ها و صرفا فقط برای هزینه های درمانی بیماران پرداخت می شد.

مشهدی گفت: به عنوان نمونه سال گذشته انجمن تالاسمی ایران تعداد سه هزار دستگاه تست قند خون برای بیماران تالاسمی مبتلا به دیابت تهیه کرد و همچنین سایر تجهیزات مورد نیاز بیماران نیز از طریق همین کمک ها خریداری می شود.

وی با انتقاد و گلایه از سیاست های دولت نهم در قطع حمایت از بیماران خاص، خواهان پاسخگویی وزارت بهداشت در خصوص دلایل قطع این حمایت ها شد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha