دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی با تأكید بر عدم درگیری انسانی با بیماری آنفلوانزای پرندگان اعلام كرد: هیچ‌گونه محدودیتی در خرید و فروش پرندگان خوراكی زنده در استان تهران وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدعلی امام هادی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی تهران در پی مصاحبه با خبرگزاری فارس كه در آن از ممنوعیت خرید و فروش پرندگان خوراكی در استان تهران خبر داده بود، با ارسال نمابری ضمن تأكید بر عدم مشاهده درگیری انسانی با آنفلوانزای پرندگان در استان تهران اعلام كرد كه در حال حاضر هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیتی در خرید و فروش پرندگان خوراكی زنده در استان تهران وجود ندارد و هر گونه اطلاع رسانی در این زمینه در حیطه وظایف معاونت بهداشتی دانشگاه است.
از مدتی پیش بازار خرید و فروش پرنده در منطقه گمرك و مولوی تهران پاكسازی و به میدان شوش منتقل شده است، در بازار پرنده میدان شوش نیز پرنده خوراكی عرضه نمی‌شود و فقط پرندگان زینتی به فروش می‌رسد.
اظهارات امام هادی در حالی است كه مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشكی نیز اعلام كرده كه اجرای ممنوعیت در تهران جزئی از برنامه كشوری سازمان دامپزشكی به عنوان یك اقدام پیشگیرانه است.
دیروز نیز وزیر بهداشت اعلام كرد در كشورهای همسایه ما به جز یك كشور همگی وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان را گزارش كرده‌اند، حتی یكی از كشورهای همسایه گزارش ابتلای انسانی این بیماری را داشته است. با این وجود هنوز هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در ایران به اثبات نرسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha