پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 88542

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد؛ برنامه غذایی یک مرد قبل از تصمیم به بچه دار شدن، نقش مهمی در سلامت فرزندان در آینده دارد.

نقش برنامه غذایی مردان در بارداری همسر
سلامت نیوز: نتایج بررسی های جدید نشان می دهد؛ برنامه غذایی یک مرد قبل از تصمیم به بچه دار شدن، نقش مهمی در سلامت فرزندان در آینده دارد.

به گزارش سایت «هلث نیوز»، محققان کانادایی دریافتند، اسپرم مانند یک حافظه شیوه زندگی پدر را پس از بارداری به جنین منتقل می کند. بنابراین به مردانی که قصد دارند بچه دار شوند توصیه می شود خوردن هله هوله را کنار بگذارند و سبزی مصرف کنند.

 این توصیه پس از تحقیق روی اسیدفولیک که نوعی ویتامین B است و نقش عمده ای در پیشگیری از نقص ستون مهره ها مانند اسپینابیفیدا دارد، شده است. در ۱۲هفته اول بارداری به زنان مصرف مکمل ها توصیه می شود اما به نظر می آید که مردان نیز باید به فکر تغذیه خود باشند. نتیجه آزمایشی که روی نمونه های آزمایشگاهی انجام شد نشان می دهد، نوزادانی که کمبود اسیدفولیک داشتند، نسبت به بقیه ۳۰درصد بیشتر احتمال زایمان ناقص داشتند این در حالی بود که اسیدفولیک مادران در حد طبیعی بود. این تحقیق محققان را به این سو هدایت کرد که کمبود اسیدفولیک باعث تغییر در خواص شیمیایی دی ان ای اسپرم می شود. منابع خوب اسید فولیک شامل کلم بروکلی، اسفناج، نخود، جگر و برنج قهوه ای است.

رعایت این توصیه به ویژه توسط مردان دچار اضافه وزن که از غذاهای ناسالم استفاده می کنند ضرورت بیشتری دارد زیرا اضافه وزن و مصرف غذاهای چرب در نحوه مصرف اسیدفولیک در بدن تأثیر می گذارد. مصرف مشروبات الکلی نیز با ویتامین D در بدن تداخل ایجاد می کند. بنابراین پدران که در شکل گیری نسل آینده نقش به سزایی دارند، باید در مورد آنچه می خورند، می نوشند و می کشند، دقت بیشتری به خرج دهند.
منبع:‌روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha