جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 88566
سلامت نیوز: یک اپتومتریست توصیه کرد: افراد از استحمام با لنز داخل چشم بپرهیزنند و به هیچ وجه با لنز داخل استخر نروند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، الهام فراشاهی اظهار کرد: اکثر لنزهای چشمی می‌توانند 8 تا 10 ساعت در طول شبانه روز در چشم نفس بکشند.

وی با تاکید بر این که به هیچ عنوان با لنز نباید خوابید، ادامه داد: در مناطق دارای آب و هوای خشک و هوای آلوده نباید با لنز خوابید چرا این عمل موجب زخم قرنیه می شود.

وی افزود: هر وسیله بهداشتی که به نحو صحیح استفاده نشود باعث ایجاد عفونت می‌شود، در صورتی که اگر از لنز نیز به درستی استفاده نشود موجب عفونت و کوری چشم خواهد شد.

وی با تاکید بر شستشوی دستها هنگام قراردادن لنز داخل چشم عنوان کرد: از طرف دیگر آموزش استفاده از لنز باید حتما توسط اپتومتریست یا شخص آموزش دیده انجام شود.

این اپتومتریست در مورد عوارض لنزها برای چشم گفت: در صورتی که تاریخ ساخت و انقضای لنز مشخص باشد و مارک آن توسط پزشک تایید شده باشد مشکلی برای چشم ایجاد نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: افرادی که از لنز استفاده می کنند دقت لازم را داشته باشند که لنزشان دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

وی با بیان این که اغلب لنزهای آرایشی باعث ایجاد عفونت می شوند، خاطرنشان کرد: بعضا برخی افراد به دلیل ارزان قیمت‌تر بودن این نوع از لنزها اقدام به خرید آنها می‌کنند که خود موجب به خطر انداختن سلامتی‌شان می شود.

فراشاهی همچنین گفت: اگر فرد در سن رشد باشد باید هر 6 ماه یک مرتبه نمره چشمش چکاپ شود ولی افراد 22 ساله به بالا سالی یک مرتبه کفایت می کند.

وی توصیه کرد: به محض مشاهده قرمزی و ترشح چشم استفاده از لنز باید قطع شود و با صلاحدید پزشک مجددا از لنز استفاده شود چرا که بعضا لبه‌های لنز به دلیل بلند بودن ناخن که بیشتر در بین خانمها شایع‌تر است، پریده و باعث ایجاد زخم قرنیه می‌شود که این مهم بسیار خطرناک است.

فراشاهی در ادامه با تاکید بر عدم استحمام با لنز داخل چشم افزود: استحمام با لنز به دلیل آب و مواد شوینده موجب کاهش رطوبت داخل چشم شده و در نتیجه باعث می شود لنز محکم به قرنیه بچسبد بنابراین توصیه می شود افراد از استحمام با لنز بپرهیزنند و به هیچ وجه با لنز داخل استخر نروند.

این اپتومتریست بر آموزش هنگام دریافت لنز یادآور شد: 90 درصد مشکلات استفاده کنندگان از لنزهای چشمی به دلیل عدم آموزش صحیح اولیه و لازم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha